måndag 16 mars 2009

Jag ska flyga civilt

Bloggtorka lider jag av. Eller torka kanske är fel ord men jag har en hel del annat att tänka på om jag ska va ärligt. Det känns lite som om jag vandrat in i någon slags koma. Tog det största klivet i Tjeckien och efter det känns det mesta ganska dimmigt.. fast bra dimmigt då menar jag ;-) Har inomhustjänst den här veckan och sitter i en redigering på jobbet och klipper. Börjar klia lite i benen nu och det är bra att det bara är en vecka kvar till nästa resa. Åker med Olof och Mr E till EM-kvalet i Portugal. Jag trivs bäst så.. på resande fot med kameran på axeln. Har svårt att sitta still på en redaktion mer än en vecka i sträck, den här gången blir det två, men det får man ta ibland. Efter Portugal ska jag på semester till Grekland. Till Kreta. Till Rethymnon. Fasen vad bra det ska bli =) Många tycker det är dumt att jag åker när jag är ledig, men jag måste ju också kunna få åka iväg utan att jobba jag me. Behöver se solen. Behöver veta att den finns kvar överhuvudtaget. Behöver framförallt vara LEDIG och inte bära på något annat än mina egna privata grejor. Ingen kamera, ingen dator, ingen extraväska för prylarna, inget stativ och ingen reporter. Inte för att jag brukar bära omkring på mina kollegor, men ändå. Det är mycket att tänka på. Nu ska jag åka charter och det enda jag ska göra är att ta mig till Arlanda (blir nog inga som helst problem eftersom jag kan den vägen rätt bra vid det här laget), sen ska jag hitta rätt desk och placera min resväska på vågen. Efter det räknar jag blint med att nästa gång jag måste fundera på något är först när jag kommer till hotellrummet och ut på balkongen och ska bestämma vilken av stolarna som ska fungera som min plats de följande 9 dagarna. Charter är bra på det sättet. Researrangören fullständigt idiotförklarar sina gäster och lotsar fram packet i led från A till B med hjälp av uniformklädda reseledare med skylt och transferbussar som bara släpper på och av gäster vid uppvisande av giltigt ID-kort så att fel gäster inte ska hamna på konkurrerande researrangörs buss, hotell, välkomstmöte, knossosutflykt, ouzo-provning osv. Vore inte det här en kul aktivitet att erbjuda på ett grekiskt resmål "sätt ihop ditt eget souvlaki-spett". Grek-kocken Kostas guidar bland köttbitar och grillkol. Jag skulle lätt anmäla mig, även fast jag är vegetarian. Nä nu måste jag nog sluta drömma om grekiska ö-världen.. det är redigering jag ska koncentrera mig på. Gick rakt in i godislådan förut. Men var tvungen för att verka en anings entusiastisk över det faktum att jag klipper 20 sekunder innebandybilder till kvällens sändning. Som sagt bara en vecka kvar nu.

Inga kommentarer: