lördag 19 april 2008

Bowleri bowlera

Alltså det slår ju aldrig fel. Nu bowlar ju inte jag så där jätteofta, si sådär vart femte år kanske, men dom gångerna jag gjort det hittills i mitt liv så har samma sak hänt. Jag börjar väldigt bra. Faktiskt så bra att dom jag spelar med blir en anings impade. Det blev i vilket fall Emir igår när jag efter några omgångar på banan tydligen hade kommit upp på en ganska imponerande poängnivå. Tappet kommer alltid i slutet av den första serien. Det är då jag börjar tappa koncentrationen och tänka alldeles för mycket på vad det är jag gör och hur jag gör det. Plus att arm, axel och handled börjar svika. Brukar skylla det på slitage ifrån tv-kamera. Vet inte om någon köper det. Det hände i allafall igen igår när Fotbollskanalen bjöd på helkväll med start i en bowlinghall vid Mariatorget. Körde ett rosa 10-kilos klot som fungerade som en dröm först, men bytte till ett orangefärgat med lite bättre grepp för att försöka vända den negativa trenden, men inget hjälpte. Föll som en sten genom startfältet och tillslut gav jag upp. Men då var det lägligt nog dax för oss att gå vidare. Olof som var aktivitetsplanerare tvingade oss nämligen att följa ett mycket tajt schema:
16-17 Bowling
17.15-18-40 Middag på O´Learys
18.40-19 Taxifärd ifrån Götgatan 7 till Råsunda
19-21 AIK-Trelleborg
21.05 Hemfärd

Måste tillägga att jag alltså INTE vann bowlingen, men det gjorde AIK. Vann fotbollsmatchen alltså. Hamnade på skuggsidan mitt bland medgångssupportrarna. Dom som gnäller, klagar, skriker, gapar (mycket svordomar och könsord), som tycker varenda spelare på planen borde bytas ut och som tycker att Rickard Norling borde avgå eftersom laget spelar så in i He-piiiiiiiiiip-te dåligt. Alltså detta bara fram till att deras lag gör mål och tar ledningen i matchen.. då.. då helt plötsligt är allting bra igen. Alla blir helt plötsligt på jättebra humör och sjunger AIK-visor om bärs och om hur mycket dom hatar Djurgården (även fast dom möter Trelleborg) som om ingenting har hänt. Märkligt..

Kallt var det också. Helt sjukt att man längtar efter långkalsonger under en fotbollsmatch i mitten på april.

Imorgon en helt annan sport i en helt annan stad, handboll i Göteborg.

Inga kommentarer: