torsdag 3 april 2008

Norrländsk italienare

Flög till Sundsvall idag jag och Kristiansson. Åkte till hotellet och checkade in och sedan möttes vi upp för en kaffe i lobbyn. DK såg bekymrad ut. Han funderade länge på huruvida det var ok att gå till receptionen och be om en ny toalettring. Den var tydligen inte så vit som han hade önskat. Det är inget han någonsin behövt göra förut.. inte för att jag heller har gjort det.. men ändå. Så ofta som man bor på hotell så kan man ju tycka att det har inträffat någongång.. men nej. DK bestämde sig för att låta bli att klaga och bet ihop.

En middag före matchen tänkte vi glada i hågen och knallade ut på stan. Receptionisten tipsade om en mysig italienare som skulle ligga runt hörnet. Där låg en pizzeria, alltså en sån där som man inte gärna sitter och äter på utan köper med sig mat hem ifrån. Kan det verkligen vara den här? Kristiansson lommade vidare och hittade ett lunchkafé med italienska färger lite längre bort.. men det var inget för oss. Vi fortsatte till Svenssons kök och bar vid det stora torget mitt i Sundsvall. Han i baren stod mest och sms:ade. Antagligen med något av förra helgens ragg ifrån O´learys. Det tog 35 minuter för dom att ställa fram vår mat på bordet. Sms-killen skyllde på mitt ris. Det tyckte jag var taskigt =(

Nu sitter jag i pressrummet med 3 härligt engagerade hockeydamer med varsin laktitspuck och kollar på tv-produktionen av matchen. Finns ingen plats till mig på pressläktaren utan om jag vill se live får jag sitta mitt i publik. Kan kvitta. Gillar ju tv =)

Inga kommentarer: