onsdag 16 april 2008

Det är min balkong, inte din!


Det här är källan till allt ont i mitt liv just nu. Alltså jag tror ju inte byggarbetarna har borrat in influensan i min kropp men dom hjälper ju inte direkt till med att påskynda tillfrisknandet genom att väcka mig alldeles för tidigt med att borra rakt in i cementväggen. Dom måste tydligen göra så för att fästa byggställningarna ordentligt, så dom inte ramlar ner.. ställningarna alltså. Under deras lunchrast lämnade dom verktyget som förpestar min tillvaro här ute på min balkong. Betyder det att den är min då? Att jag får lov att göra vad jag vill med den? Om den helt plötsligt skulle hamna i grovsoprummet i huset mitt emot skulle någon kunna anklaga mig för det då? Å kanske ännu viktigare, vems försäkring går det på? Bara kastar ut lite frågor här. Man hinner fundera en hel del när man är hemma. Är inne på sjukdag nummer fyra nu. Ryktet har spridit sig i Lich. Eller jag spred väl iväg det lite på egen hand kanske. Är det så konstigt att man vill ha lite medlidande? Berättade för syster som gjorde ett dåligt jobb och sa inget vidare till min mamma. Fick ringa själv och påpeka att hennes dotter låg för döden (näst intill i vilket fall). Hon hade skvallrat vidare till både pappa och mormor och morfar. Henne kan man lita på! =) Fick beklaga mig lite i telefonen förut så nu känns det mycket bättre. Nä men allvarligt jag drog några vändor upp och ner i trapphuset innan och utan att drabbas av varken andnöd eller svettattack.. tror jag är på G igen!

Det blir nog hockey på tv:n ikväll trots att fyran sänder någon slags maratonfotbollssändning idag. Jag är iofs kluven där för jag hör ju till dom som tror att våren kommer så snart hockeysäsongen är över. Kanske är för mycket att hoppas på i dessa väderskiftande dagar.

Fick flygbokningen till Lugano av Patrick igår. Drar 3dje och kommer hem 30nde. Blir grymt. Jag Maudan, Patte och Mange å så Olof förstås. På tal om det, jag måste ju för fasen börja träna högerarmen nu inför fredagens drabbning... hmm.. hade en hantel här någonstans om jag inte minns fel...

Inga kommentarer: