måndag 22 oktober 2007

Bra betalt för att sitta på en stol


Vissa dagar är något tradiga i det här yrket. Händer det inget så händer det inget. Pågår visserligen ett gäng fotbollsmatcher på tv-apparaterna runtom mig just nu, men jag fick inte åka på någon idag. Med undantag för det eventuella bråk på Råsunda efter AIK´s match. Tjohoo! Precis sådant en sportfotograf ser fram emot.. not! Så jag har tankat och tvättat bilen, bokat tid för besiktning, vevat ihop kablar, organiserat om bland utrustningen i bilen, Facebook´at (såklart!, ätit sushi, skrattat åt en bild vid min kollegas dator, rensat inkorgen i min mobil, pratat i telefon, skrivit vykort som jag hittade i receptionen (gratis förstås! ;-), läst aftonbladets söndagsbilaga för andra gången, skrivit några sms och nu bloggar jag =) Vem sa förresten att det här jobbet skulle va glamouröst? Gnällde här lite för min kusin som gör sin praktik hos mig. Sebastian kontrade med att påpeka vilken bra timpenning jag faktiskt har för att göra "ingenting". Ja, jo iofs när man tänker på det så.. men fasen jag har ju tråkigt och det kryper ju i benen på mig. Och nu håller dessutom diverse filansande ljudtekniker och annat löst folk på å frågar om jag är på plats på arenorna där det händer.. nä.. fan.. jag sitter på stolen framför datorn i lugna tv-huset och blegar på en skärm =( Jag har ju annars lagt till en slogan efter mitt företagsnamn eftersom jag är så otroligt effektiv på mitt arbete just nu: Sofia Television, "där det händer.. när det händer" Hur bra är inte den elle???! =) Låter oerhört ambitiöst och proffsigt tycker jag ;-) Kan stämma lite denna veckan faktiskt. Jag å lille Max ska åka runt och göra jobb på guldlagen. Kalmar imorgon, Djurgården på onsdag och IFK Göteborg på torsdag.. värsta Kina-resan sett till alla inrikesturer, fast utan kineserna då ;-) Nä, nu tror jag det blir hemresa och parkerings-letning en timme framöver.. är ju ett jobb det oxå!

Inga kommentarer: