måndag 29 oktober 2007

Nästäpppa


Jag tror att jag filmat min sista fotbollsmatch för säsongen =) Inte för att jag tycker det är tråkigt, tvärtom!! Men det är liksom inte sommar längre och igår, ja alltså det var då jag filmade den sista matchen och då gick det banne mig istappar i ryggmärgen på mig.. Usch det blåste på stadion! Har frusit sen dess kan man säga. Det är nämligen kallt i Hammarby Sjöstad! Vaknade med frost i näsan imorse.. kan ha varit kvalster oxå, men oavsett så var det kallt som i frysboxen och jag tassade i mycket hög hastighet(för att försöka alstra lite värme under själva förflyttningen)in till badrummet och skruvade upp värmen i duschen till varmaste läget. Tur att man inte bor hemma på bollgatan längre. Pappa hade ju blivit vansinnig om han vetat hur mycket varmvatten som gick åt till dagens morgondusch! Måste duscha varje morgon jag, likaså måste jag stryka alla kläder och dammsuga en gång i veckan. Sitter i DNA:t och går liksom inte ändra på. Mamma har lärt mig! =) Kommer ihåg en gång när föräldrarnas vedeldade panna gick sönder. Jag bodde inte hemma då men mamma berättade hur hon vaknade hopkrupen i fosterställning av att tänderna skakade och så kom det rök ur munnen när hon andades. Alltså det var minusgrader och inget varmvatten men ändå ställer hon sig i duschen för man ska ju duscha VARJE morgon! Pappa säger att det inte är bra att duscha för ofta och särskilt inte på morgonen för då försvinner det där naturliga lagret av.. öhh.. a nått som finns på huden som gör att man inte blir torr.. FETT!! =) Så måste det ju va, a i vilket fall så ska man inte tvätta bort det för ofta för då blir man torr, och fryser. Nu vet inte jag om detta är vetenskapligt bevisat eller om det var något pappa bara sa för att slippa bli av med så mycket varmvatten... Ungefär som när man skulle ta näsdroppar när man va liten, alltså innan den moderna nässprayen gjorde entré. Pappa sa att man skulle ligga på rygg i sängen fast med huvudet hängandes ut över kanten och när pappa klämt i näsdroppar i ena borren så skulle man försiktigt vagga huvudet fram och tillbaka några gånger innan man fick nästa dos i borre nummer två, som oxå givetvis följdes av samma procedur. Sedan fick man ligga och vänta till näsan absorberat lösningsmedlet för att det inte skulle rinna ut igen om man reste sig för hastigt. Syftet med själva gungmomenten antar jag var att sprida ut vätskan in i hela näsan. Men jag vet inte om det var nödvändigt eller om det bara var för att man inte skulle behöva använda hela paketet med pipetter vid ett och samma tillfälle.

Köpte förresten en nässpray idag. Drömde nämligen igår natt att jag spelade amerikansk fotboll och att jag fick andnöd när jag blev fasthållen av en motståndare. Vaknade precis när jag skulle till å kvävas och upptäckte att jag inte kunde andas genom näsan pga min förkylning... så jag tänkte att inatt då j-vlar ska jag dopa mig så kan drömma vidare och se till att vinna den där matchen jag påbörjade!

Inga kommentarer: