tisdag 9 oktober 2007

Crockett & Tubbs


Jaahaaa.. andra arbetsdagen efter hemkomst och man är tebax i vanligt rull så att säga. Landslaget laddar inför EM-kval matcher här i stan och vi bevakar givetvis. Undra om man inte blivit något arbetsskadad och studerat dom lite väl ingående genom sökaren när man kan hitta liknelser mellan hur Ljungan håller sina armar när han springer efter boll och "rookien" Sebastian Larssons stil i samma situation. Märkligt. Maxan stod bredvid och förstod inte vad jag pratade om.. men seriöst.. kolla noga och man ser hur dom för sig på exakt samma vis =)

Är löjligt nöjd med helgens tapetsering =) Asså då menar jag ju inte direkt min arbetsinsats eftersom den var näst intill obefintlig utan syftar mer till resultatet. Pappa, mamma och Isaac kom hit runt 12.30 i fredags och åkte igen 17.30 söndag eftermiddag.. pappa klev inte utanför dörren på hela helgen. Han limmade papper på väggarna och det tar sin lilla tid. Han är noggrann och var stolt över de osynliga skarvarna på väggarna.. två fondväggar blev det, en i vardagsrum i nån slags mintgrön turkos färg med fågelmotiv av arten kollibri. Till det en högblank vit LCD ifrån Samsung. Vansinnigt snyggt =) Försäljaren i tv-butiken kollade dock konstigt när jag berättade om det Miami Vice tema jag har på gång i lägenheten.. fast vad vet han..
Sover numera i en skog! =) Ja alltså inte en sån där fotovägg som var modern på tidigt 80-tal utan en svindyr tapet ifrån den anrika engelska tapettillverkaren Cole & Son. Fint ska´re va! Pappa tyckte jag skulle klippa ut fåglar ifrån de bitar som blev över från tv-väggstapeten och klistra på dom på grenarna på träden på den snygga skogstapetfondväggen i sovrummet.. har funderat och kommit fram till att jag kanske inte gör det ändå..

Skruvade ihop en ikea garderob helt på egen hand idag.. bokstavligen kan man säga för min egen hand fastnade nämligen vid ett tillfälle i monteringen under själva socklen som garderoben ska stå på och som följd skavdes ett sår fram på min lillfinger. Garderoben som ifrån början var vit med högblanka vita dörrar (just det, matchar miami vice tv:n, helt korrekt!) blev då fläckvis röd, mycket dramatiskt för en sån som mig och jag kunde inte undvika att tänka att det där uttrycket "ett lik i garderoben" kanske kom ur just en sån här situation.. fast det känns ju mindre troligt. Lyckades iallafall skruva ihop möblen på golvet mitt emellan två väggar i sovrummet. När jag sen skulle resa på det tunga aset till klädförvaring så hade den ju lixom kilat fast och gick varken skjuta fram eller tillbaka. Så jag fick pressa in tårna inunder, lyfta upp och krypa in under liksom så jag fick hela skåpet upp på ryggen ungefär som Obelix i den där tecknade serien Asterix och sedan "backsa" upp den emot ena väggen. Och detta skedde utan minsta skråma på nytapetserad vägg... =) Så nu står den där med sina ståtliga 2.36 med blankaste findörr och med en ton av rosa bloddroppe på höger yttersida och även lite nere i det vänstra sockelhörnet som en symbol för det hårda arbete som ligger bakom denna nymonterade garderob..

Imorgon är det mer fotboll. Dom tränar och håller PK på Råsunda. Max och jag ska dit. Men ingen av oss får åka till Lichtenstein, dom skickar reporter och fotograf som är stationerade i Schweiz i vanliga fall. Gör mig inget.. skönt att låta resväskan va ett tag. Ska packa den snart igen ju, Thailand om 5 veckor! Fredrik kände sig lite stressad när jag sa att det bara är 5 veckor kvar.. han har väl svårt att bestämma vilka solbrillor som gör sig bäst i Asien. YSL eller Prada? YSL eller Prada? Hmm.. svårt val ;-) Själv tänker jag packa lätt och kompensera för den shoppingbrist som rådde för team Broberg/Jedeskog i Kinalandet. 2 timmar på en nattmarknad samt lika många i ett varuhus och då ska man komma ihåg att själva prutningen tar nästan halva tiden och resväg fram och tebax kanske sticker iväg på en halvtimme 45 minuter så säga att jag i runda slängar kanske handlade i 1 och 20 effektiv tid.. då ska det provas och funderas lite oxå.. Och detta på 3 veckors tid!!! Förfärligt!

Inga kommentarer: