lördag 15 mars 2008

Det blir ett EM

Är i Lich. Firar lille systersonen Isaacs 5 årsdag. Bara det att moster är 11 dagar försen pga diverse jobbresor hit och dit och lastade därför bilen full med paket för att på något sätt döva sitt dåliga samvete. Bl.a med en signerad puck som kan bli värd en peng eller två så småningom ;-)

Har varit ledig en vecka snart och har en vecka kvar. Känns ganska skönt faktiskt. Jag har iofs varit inne på jobbet på möte och haft en kurs samt skrivit reseräkningar och vårrensat datorn. Men annars mest softat. Tog med Fredrik till Bukowski´s för att sälja mammas konfirmationspresent häromdagen. Han känner sig hemma på sådana ställen. Medan jag pratade med receptionisten om hur hanteringen av just konfirmationspresenten skulle gå till så stod Johansson med stora öron och lyssnade på en annan kund som höll på att få sin tavla värderad. Där pratade man tydligen miljonbelopp. Tror inte konfirmationspresenten genererar riktigt så stora summor men en liten slant kan det nog bli. Beroende förstås på vilka typer av människor som är med på auktionen. Fredrik var ju inte med mig för att han tycker sånt där är kul, nej, han var med som en familjemedlem som bevakar sina intressen. Sedan hans kusin fick barn tillsammans med min kusin har han nämligen skrivit in sig på varenda arvslista hos släkten Broberg. Undra om det fungerar likadant åt andra hållet?

Just nu pågår bandyfinalen på studenternas och SVT sänder. Jag kollar inte. Lyssnade lite på radion förut, där satt expertkommentator-Kent och sa om Patrik Nilssons(SAIK) roll som uppspelsstartande mittfältare att "det är ju svårt att spela fram till sig själv".. Å det har han ju rätt i den gamle förbundskaptenen. Ser dock ut som Edsbyn ska ta ytterligare ett sm-guld. Då kommer det jublas i Örebro.. Jag kan däremot tycka att SM-finalerna i bandy börjar bli tråkiga och ser likadana ut. Vänta bara tills inomhushallen blir klar här i Lich, då vet jag ett lag som kommer va med på allvar och slåss om en av finalplatserna ;-)

Fick beskedet igår. Jag och Bernhagen bildar team och hårdbevakar blågult under EM. Grymt! Hoppas bara på sämre utbud vad gäller fikabrödet i pressrummen på arenorna;-) Vi trillade ju ordentligt i den fällan under skidskytte-vm i Östersund.. Kommer bli kanonbra med tanke på vilket dreamteam dom satt ihop =)Vi ska genrepa lite i London veckan efter påsk är det tänkt. Maudan ska "vallas" in under brasilienmatchen på onsdagen. Blir nog ett Wagamama besök eller två också men efter det går vi på strikt diet och laddar inför EM 2008!

På tal om diet så har jag varit med mormor och morfar idag och "provätit" maten på det stället morfar ska ha sin födelsedagsmiddag som inte är någon födelsedagsmiddag efter som han avsade sig all uppvaktning på 75 årsdagen, men ändå ska firas med närmaste släkten under middag på restaurang. Mormor vill bestämt bli bordsserverad men morfar gick igång på buffén å tyckte minsann att man kunde ta sig sin egen mat. Efter kompromiss togs beslutet att en förrätt skulle serveras till bordet och därefter får var och en gå och hämta buffémat. Sedan kaffe och nån efterrätt. Och sedan såklart hem till morföräldrarnas hus och dricka ännu mer kaffe samt äta tårta.. det är ju ändå morfar vi firar eftersom han fyllt år.. eller avsagt sig.. eller? Middagen är i början av april och frågan är om man kommer stå sig fram till och över mästerskapet och inte äta förrän semestern börjar i juli? Kan kanske vara så ;-)

1 kommentar:

Mallis in real life sa...

Nu kan jag kommentera.

Har hamnat på blogger jag med.

Vi ses, kram.