söndag 9 mars 2008

Från en idrottsvärld till en annan




Jag, Matte å Bildbyrån tog en taxi till Mestilla idag direkt efter Wissmans silverlopp. Stefan Holm åkte också dit fast inte med oss.. Han skulle också se Valencia mot Deportivo med Chippen på plan. Jag lämnade egentligen friidrottsarenan rent mentalt redan igår när vi var utanför Mestilla och rekade inför kvällens match. Var där med Patrick förra året när Elfsborg spelade champions league kval. Då bodde vi på flotta Las Arenas direkt vid stranden och på matchdagen tog vi en soltimme eller kanske två vid poolen innan det var dags att jobba. Några nyanser rödare i skinnet satt vi sedan på pressläktaren och såg rakt in i nacken på de spanska reportrarna framför oss.. Ganska så dålig sikt för sådana som vi men enligt ryktet så byggs det just i detta nu en ny arena med förhoppningsvis bättre plan-vy. Varmt var det då oxå. Ikväll var det svinkallt men fortfarande svårt att se men jag lyckades ändå styra mitt hawk-eye rakt in i nacken på Lasse Lagerbäck på VIP läktaren där han satt med fru och studerade el Chippo som assisterade exemplariskt nere på planen. Tror bestämt han låtit håret växa sedan jag såg honom sist ;-) Han hade dock inte lust med någon intervju efter match, vi vet för vi stack in huvudet i VIP rummet och frågade.. det hade däremot Chippen, som vi levererade hem till Fotbollskanalen direkt efter match. Det gjorde vi på friidrottslandslagets hotell med grymt bra bredband. Lustigt nog så när vi satt på det och väntade på att materialet skulle föras över till redaktör Järborg så kom Deportivo med Chippen i spetsen och checkade in. Visade sig att det var han som fixat matchbiljetterna åt Stefan Holm! Idrottsvärlden är liten ibland ;-)

Nu återstår bara att ta sig till flygplatsen och checka in för 589:nde ggn det här året, min reporter har beställt samåkning med svt å taxin går kl 07.00. Sedan hem och jobba tre dagar till och sen lååååååångledig över påsken =) Kan behövas.. Blev en 18 dagars den här gången, men när man får lägga 5 av dom arbetsdagarna i soliga Spanien är det rätt ok att va jag.

Buenos noches

Inga kommentarer: