onsdag 26 mars 2008

Kallare har ingen varit

Efter 3 dagar i landet utan känsla för acceptabel inomhustemperatur är det dags att säga good bye och resa härifrån. Har spenderat nätterna ihopkrupen i fosterställning med byxor, tröjor och sockar.. men inget hjälper mot den fuktiga kalluft som smet in genom fönsterspringorna på hotellet på Oxford street. Maud spårade fram draget och isolerade sitt rum med badrumshandukar. Jag valde att klä på mig. T.o.m Englands version på golvvärme, heltäckningsmattan i rummet var kall. En dag ute på Arsenals träningsanläggning på öppet fält med svinkalljättemycketvindifrånsidan under en timme värmer inte heller upp kroppen inifrån. Vi stod tätt... fotografer och reportrar i den fållan vakterna föst in oss i bredvid planen för att försöka behålla någonslags värme emellan oss, men jag kände ingen skillnad.

Idag fick vi däremot upp värmen under en intensiv och smått galen shoppingrunda. Jag gick loss.. Maud var inte sen att komma efter och tillslut fick vi kasta oss ner på SB för att halsa varsin kaffe innan vi släpade våra kassar tillbaka till hotellet.. puh..

Kul match =) Fasen vad synd att inte Rosenberg fick utdelning på någon av sina målchanser.. men men.. rolig fotboll att se på iallafall. Efter gjorde vi dom obligatoriska intervjuerna i mixed zone.. ovanligt trångt på svenskarnas sida. SVT gjorde långfilm som vanligt ;-) Levererade till kanalen och tog taxi hem. Nu ska jag ägna resten av natten åt att försöka tänja ut min lilla väska jag packade full med kläder när jag skulle åka hit, för att kunna få med mig allt jag köpt på mig hem. Spännande! Men ett sådant omöjligt uppdrag kan ju å andra sidan leda till att man jobbar upp lite värme och på så sätt räddar de få kroppsdelar som ännu inte drabbats av köldskador!

Good night

Inga kommentarer: