måndag 3 mars 2008

Walking in Memphis

Sitter just nu på Newark utanför gate 42 på terminal B å kollar ut över New York. Man ser liksom Manhattan härifrån. Nice om man hade fått spendera en natt här istället för den vi var tvungna lägga på hotell Marriott vid motorvägen i Memphis igår. 10 minuter ifrån Graceland. Åkte aldrig dit, men mamma hade säkert velat... hon gillar Elvis.. eller gjorde i vilket fall när hon var ung, inte för att hon är gammal utan hon är nyss fyllda 55 men jag minns en massiv LP-samling med just kungen av höftvickningar som stod under skivspelaren i vardagsrummet på Bollgatan. Kanske skulle köpt en t-shirt till henne men jag tror inte hon skulle använt den.. I vilket fall så blev vi ombokade via Newark, via Amsterdam för att sedan landa i Stockholm. Hotade tanterna vid ticketing desken med att mitt huvud lätt kunde sprängas om dom tvingade mig åka först på måndag eftermiddag och via Boston och hem. Dom tog det hotet på allvar och fixade. Snälla tanter får jag säga. Det lustigaste hände när jag skulle ringa det hotellinformations numret som jag fick för att hitta bra boende till oss under natten. En röst svarade "Rikspolisens samlingscentral". Öh, va?? Ursäkta vart har jag hamnat?? "polisen i Uppsala" Men jag är ju i Memphis!!! Han måste trott jag var knäpp, dessutom mitt i natten svensk tid. Men hur kommer det sig att man hamnar i Uppsala när man ringer lokalsamtal på sin mobiltelefon i Memphis?! Förklara det den som kan!!

Är på svensk mark imorgonbitti. Fast då ska jag bara hem och tvätta och packa om min väska. Ska till Valencia och inomhus vm i friidrott på onsdag morgon. Tror på en vårgarderob dit faktiskt.

Nä nu jävlar är det boarding!

Inga kommentarer: