måndag 24 mars 2008

Landing in London

Det är titeln på en låt av 3 doors down. Fantastiskt bra som jag varmt rekommenderar till den musikintresserade. Den passar ju bra här eftersom det var precis det som jag gjorde i förmiddags, landade i London.

Gick direkt till hyrbilsdesken och checkade ut den bil som skulle ta oss till vårt bokade möte med skadade Erik Edman i Manchester.. Den var röd, ganska hög och med en framruta som sträckte sig alldeles för långt över takgränsen. Det var också onödigt mycket utrymme framtill i bilen. Man befann sig liksom i mitten av bilen även fast man satt i framsätet som Maud smått irriterat påpekade samtidigt som hon sträckte fram handen för att försöka nå glasrutan med sin fingerspets.. så långa armar har inte Maudan.

Helt sjukt mycket trafik på vägarna och vi hamnade i trafikköer på motorvägen både på dit och hemvägen. Enligt sändningsteknikern på Granada TV i Manchester beror det på att påsk helgen är över och att alla ska hem. Förstår faktiskt inte vart dom har varit för det finns väl inga direkta skidbackar att tala om i norra England? Fast jag tror inte dom åker så mycket skidor iofs. Tror mest dom är ute på hajk och paddlar kanot och klättrar över gärdsgårdar och fårfyllda hagar i kläder som lätt smälter in i naturens alla färger. Och ropar grejer till varandra som jolly good och cheers mate!

Manchester börjar annars kännas lite som hemmahamn. Styr runt där som om jag aldrig gjort annat ;-)

Har varit superseg idag. Var på konsert igår. James Blunt på Hovet. Han är en soft kille som spelar mycket piano och sitter still så det blir inget direkt drag i showen om man säger men grymt bra live och det gick en rysning genom kroppen när han kom ut på scenen och började spela första låten. Mycket mycket trevligt och jag vill tacka alla inblandade för den både sociala och den musikaliska upplevelsen =)

Efter 18 timmar i vaket tillstånd efter 3 timmars sömn är det helt underbart att komma in på hotellrummet och krypa ner under de engelska filtarna. Fick ett tyst rum..måste se grymt sliten ut ;-) Ska upp å på sverigeträning på förmiddagen och efter det brasseträning. Sen ska jag klippa och skicka hem. Efter det ska jag ta med Maudan å äta på världens bästa Wagamama.. oxå något jag kan rekommendera!

GOD natt

Inga kommentarer: