torsdag 22 maj 2008

Han glömde Stefan Wern




Jag tog bilen till Göteborg imorse. Patrick och Olof åkte X2000 tåg. Anledningen till mitt bilval var att jag inte orkade släpa prylarna på och av tåg, in i hyrbilar och upp på hotellrum. Skönt att ha allting packat i bilen och bara sätta sig och köra. Gick som en dans och väl nere hämtade jag upp kollegorna på centralstationen. Vi åkte till Olofs hotell så han skulle få dumpa sin väska. Olof får inte bo på Avalon som vi. Har något med nån budget att göra tydligen. Efter skulle vi styra mot Stenungsund och landslagets första träning under det här lägret. Olof sa bestämt i baksätet att vi skulle ta E6:an mot Oslo, men precis när jag skulle svänga av för att åka in i Tingstadstunneln ropade han i baksätet "Jag glömde Stefan Wern!!" Öh va?! Olof hade lovat att Stefan en reporter ifrån TV4 Göteborg som ska jobba med Fotbollskanalen under EM i sommar skulle få åka med oss ut till Nösnäsvallen. Jag fick tvärbromsa och gira in på centralstationen som låg strax bredvid där vi var för att kunna parkera och vänta in "den bortglömde" som Patrick kallade honom. Kort därefter fick Olof ett sms om att han hade en hyrbil på Europcar som väntade på honom. Olof tog sin väska och gick. Nästa gång jag fick ett livstecken ifrån Lundh var när han ringde och hade kört vilse i Stenungsund... jo det kan man tydligen ;-)

Jättemycket sol och autografjägare på träningen idag vilket gjorde det hela riktigt trevligt. T.o.m. Patrick fick skriva sitt namn på en papperslapp. Undra om det var för att han varit med i Let´s Dance eller för att han är profil på Sporten.. hmm.. tjejerna var kanske tolv bast.. nä.. jag sätter nog mina pengar på dansprogrammet. Alla verkade vara på gott humör och i vårt intervjurum efter presskonferensen gjordes många intervjuer med pratglada spelare.. sånt är alltid kul =)

Imorgonbitti är det nyhetsmorgon 7.53 utanför spelarhotellet i Stenungsund. 7.00 ska bilen vara framkörd och team Ekwall/Broberg vara pigga och fräscha för 3 minuters direktrapport om det senaste kring landslaget. Oerhört skönt att man inte behöver synas i bild som tv-fotograf ;-)

Nä då får man väl sova nurå!
gonatt

Inga kommentarer: