torsdag 8 maj 2008

Inte vilken domare som helst

Idag fick jag träffa Pierluigi Collina! En sån snubbe har man ju bara sett på tv. Han var på besök i Sverige och gillade att vi fixat bra väder till honom =) Han har en enorm pondus och jag har alltid tyckt att han ser lite läskig ut.. jag menar han har så otroligt stora stirrande ögon... jag tror faktiskt att det är han som ligger bakom uttrycket "om blickar kunde döda" Dom var inte riktigt lika stora i verkligheten, ögonen alltså. Faktiskt var dom riktigt snälla. Jag blev lite glad av hela hans uppenbarelse. En mycket trevlig man, en sån där man vill ta med sig hem och sätta i bokhyllan och ta fram när man känner för att diskutera livets väsentligheter. Vi fick ett bra snack med honom Hussfelt och jag. Collina hade med sig en så kallad beskyddare som före intervjun informerade Jesper om att om det är någon fråga Collina inte vill svara på så kommer han söka ögonkontakt med denne journalistpåpassare. Men när reporter Hussfelt frågade vad han tyckte om mordhot mot fotbollsdomare (som är en mycket känslig fråga för Mr Collina) så pratade han artigt och sa precis vad han tyckte om det fenomenet. Snubben bakom däremot började vifta och veva med armarna och gjorde sånt där tecken med handen mot halsen som ser ut som "jag ska skära halsen av dig" men som på kroppsspråket betyder "bryt". Shit vad nervösa en del folk kan va. Efter intervjun reste sig Collina upp ganska hastigt och tackade för sig och gick iväg med myggan kvar på kavajslaget, dosan till densamma föll ner ifrån hans knä och studsade iväg på golvet. Han började grimasera och bad mig så hemskt mycket om ursäkt och gav tillbaka den ömtåliga mikrofonen.. men jag bara log och sa att det inte gjorde något.. jag vågade liksom inte riktigt ;-)Hela intervjun finns på fotbollskanalen.se!

Inga kommentarer: