tisdag 13 maj 2008

Vi vann trots oavgjort resultat




Vi slog vad idag Olof och jag. Olof har länge hävdat att Henke skulle med till EM. Idag strax innan Lagerbäck skulle presentera truppen stod Olof fortfarande fast vid det och lade till att han skulle få nummer 17. Han hävdade också att han hade inside på vem/vilka som skulle framföra den officiella EM-låten.. Svenne & Lotta. Hmm.. här börjar man ju givetvis att tveka på Olofs förmåga att förutse landslagsledningens beslut. Å inte bara det, man funderar ju också på vilket år Olof egentligen är född om S & L var den bästa skrällen han kunde komma på att ljuga om.. jag menar, ok om han sagt ABBA, Gyllene Tider eller något annat band som fungerar över generationerna, men den här duon känns ju väldigt mycket bara 70-tal. Men jorå, han stod på sig.. Svenne och Lotta skulle det bli, live direkt efter att man offentlig gjort laget. "Vi sätter en hundring" sa Olof ganska så självsäkert. Var ju tvungen att sätta emot. Om Olof vann bägge vaden, det vill säga att Henke skulle ta tröja nummer 17 till tonerna av Svenne och Lottas spännande bidrag så skulle jag bjuda på en 3 rätters i Lugano. Olof lade till "obegränsat med dryck" men där fick jag lov att säga nej. Olof kan bli ganska törstig ibland. Om han förlorade föll lotten att betala för en lyxmiddag på honom. Det blev oavgjort. Så jag antar att vi får betala var och en för sig.

Men vilken grej att Henke tackat ja. Känns ju som TV4 tog hem storkovan iom det =) Blir helt klart lite vassare att bevaka när han är med. SVT hade två reportrar på plats som ställde samma frågor fast till varsina förbundskaptener.. varför? Undra om dom grämer sig över att dom inte är med och sänder EM? Skulle jag gjort om jag var dom.

TV4 direktsände presskonferensen och några spelare fick agera modeller åt de nya EM-ställen. Jag tycker sådant känns lite pinsamt, men sponsorerna kräver väl sitt. Olle hade redigerat ett grymt intro med bilder som fick håren att resa sig på armarna. Något som Nystedt och grabbarna borde lära av.. de obligatoriska bildkollagen som alltid inleder presskonferenserna i Umbero corner på Råsunda saknar ofta känsla. Hoppas dom anlitar Olle nästa gång =)

Vi åker till Spanien imorgon Brollan och jag för att bevaka deras presentation på fredag. Blir bra. Börjar i Valencia och avslutar i Madrid. Undra om dom släpper någon bomb?

gonatt

Inga kommentarer: