lördag 3 maj 2008

Två dagar, två länder

"Möt våren i Budapest" utbrast chef Pekkari och skickade mig och Vanberg till Ungern för att bevaka EM-kval. Tjejerna piskade dom högst tveksamt likakönade ungerskorna med hela 6-0. Matchen var otroligt tråkig och jag tror aldrig en halvlek tagit så lång tid som den första gjorde i den här matchen. Mycket långsam fotboll stundtals och för att göra det hela till en större utmaning blundade jag emellanåt och testade om jag kunde följa boll med andra sinnen än ögonen.. jorå det gick =) Levererade ett litet matchreferat samt påhäng med förbundskapten Dennerby med en skramlig mikrofon. Den lät lite som en maraccas (tveksam till den stavningen). Fick låna en skruvmejsel av hotellets vaktmästare när vi kom tillbaka ifrån matchen som förövrigt gärna ville hjälpa till att skruva isär min mikrofon.. nej tack det kanske är bättre om du byter glödlampor lobbyn och annat viktigt som hotellvaktmästare i Budapest gör. Men otroligt tacksamt att han lånade ut sitt verktyg för nu låter den inget alls! Om man inte pratar i den då vill säga ;-) Nu ska det nämligen trappas upp en aning vad gäller fotbollsnivå och då är det kanonbra med en fungerande ljudupptagare. Vi ska se "riktig" fotboll imorgon =) Då är det nämligen jag/vi som ska till Milano och San Siro och se mötet mellan Inter och Milan. Det är min första italienska ligamatch jag ska se live. Lite pirrigt ska erkännas och reporter Vanberg har byggt upp mina förväntningar genom att förklara att det här är det största man kan se inom italiensk fotboll... joråsurrusåatte lite mallig kommer får man nog lov att vara när man landar på Arlanda på måndag ;-)

Nu ska jag och Vanis ut och kolla läget i Budapest!

Inga kommentarer: