söndag 21 september 2008

Allsång med TV4 Sporten

Jag är lite dagen efter idag. Inte så där jättepigg men det kunde ju helt klart vara mycket värre. Om man jämför mig med resten av sportredaktionen inför dagens sändning kan jag nog placera mig bland dom topp tre minst bakfulla. Nu vet jag iofs inte om det är något att skryta med. Det känns lite som att jag har blivit dubbelt så gammal. Jag kommer inte riktigt igång och blir trött vid midnatt redan. Mina kollegor körde ju på till tidig morgon... jag gav upp ganska många timmar tidigare. Och då hade ändå jag och Mattias spelat in vårt jobb redan igår för att slippa åka ut och filma fordon i en sandgrop med alldeles för hög motorvolym bakis svintidigt i morse och därför hade jag kunnat följa strömmen och festat loss. Mattias följde vår plan noga, jag pallade inte. Men det var en fantastisk kväll från början till mitt slut. Först middag på mysig restaurang och sen tog Max med alla på karaoke-bar. Underbart! Vi fick några rum att dela upp oss i och sen körde vi loss på låtar som "All night long" och "Sånt är livet". Bäst var Patricks tolkning av Tom Jones "Delilah". En underbar version som finns dokumenterad i en viss tv-fotografs hobbykamera. I vårt rum rådde total karaokeanarki. Alla sjöng alla låtar samtidigt med eller utan mikrofon och det gällde att hålla hårt i sin mikrofon för när som helst kunde grannen slita den ur handen. Det fanns bara tre stycken i vårt rum. Jag önskar jag kunde beskriva mer i detalj hur dom 3 timmarna i karaoke-båset utspelades, men det går liksom inte.. man var tvungen att vara med för att förstå. Tur att det var ljudisolerade hytter säger jag bara. Hur kommer det sig att man alltid tar i och sjunger så vansinnigt högt fast man har en mikrofon i handen kopplad till två högtalare? Min teori är att det är lättare att hålla tonerna om man sjunger starkt. Jo så är det nog. Det finns många fördelar med att jobba bakom kameran. En av dom är att man slipper prata inför hela svenska folket med sin karaokehesa bakisröst.

Nu väntar en fotovecka och det första som står på schemat är besiktning av sportbussen. Hot jobb. Hoppas jag får åka ut på något lite mer kreativt än så.

Inga kommentarer: