torsdag 18 september 2008

Ardome - källan till allt ont

Oj oj, efter en vecka i redigering 7 och 8 på Tegeluddsvägen 3 är en 2 timmars på Spa-stället Helheten i Sjöstaden inte någon onödig lyx utan ett måste. Jag inledde ju min nya karriär som redigör på en måndag. Den måndagen var inte alls ett lika bra val som det jag gjorde när jag ringde och bokade min ansiktsbehandling jag ska njuta av imorgon. Då valde nämligen vårt nya server-baserade system vid namn Ardome att göra mitt arbetsliv till ett helvete och fuckade upp ALLT jag tog mig för. Jag är efter dom här redigeringspassen grymt impad av mina redigörskollegor som sitter i skiten dag ut och dag in utan att veta om något kommer att fungera till sändning. Vilken huvudvärk. Det är oerhört frustrerande och första tanken var att kompa ut varannan vecka från nu. Längtar ohyggligt till att min fotovecka ska starta på måndag så jag kan jobba ensam och ostört med min egen laptop frikopplad från allt ont Ardome för med sig. Ja alltså jag får ju lov att ha en reporter med mig också såklart.

Jag tackade nej till en resa i veckan. Helt sjukt och jag minns inte riktigt vad som hände men tillslut kom det ett nej ur min mun. Och så här med facit i hand är jag rätt nöjd över mitt beslut. Ligger ju just nu i en ganska skön nedförsbacke och känner mig mer avslappnad än någonsin. Jag har ju också fått rensat i mina garderober den här veckan och diskat och handlat och shoppat lite nya kläder som jag nu får plats med iom min rensning jag precis berättade om. Tror min kusse Sandra kommer bli glad. Hon brukar få rota och plocka med sig det hon vill från klädhögen. Hon hatar nämligen att shoppa (!!!). Förstod inte ens vad jag precis skrev. Hata och shoppa går ju inte att skriva i samma mening.. är helt säker på att det blir nått meningsbyggnads fel eller man måste ju åtminstone bryta mot någon stackars grammatisk regel genom att sätta dom två ändarna på en skala bredvid varandra.

Idag kom nyhetsfotograf Håkan skuttandes in i redigeringen med ett fat tiramisu i händerna som han hittade på säljavdelningen en trappa ner. Trevligt initiativ tycker jag! Ett annat trevligt initiativ är att chef Pekkari bjuder till fest på lördag som börjar med damfotboll på Kristinebergs IP och sedan följs av middag och det bästa av allt, en överraskning! Låter mycket spännande och nyfiken som jag är försökte jag pressa Emir på info idag eftersom han skröt med att vara insatt i hemligheten, men han sa ingenting. Jag hoppas på en come back av Ola och Per och att dom ska komma superglada till vår fest med strutar på huvudet och säga att deras kanalbyte var ett stort misstag. Så kanske det blir.. eller så ska vi bowla... jo jag tror på något av dom två alternativen.

1 kommentar:

Unknown sa...

Intressant blogg. Hoppas saker blivit bättre. :)