måndag 15 september 2008

Jag ska redigera lite mera

Jag hatar att diska. Jag ser det som ett straff. Fast när man tänker på att brottet man begått för att hamna där framför det skitiga porslinet finns det ju inte någon logik kvar i resonemanget. För anledningen till att man diskar är ju att man ätit mat, fått i sig näring så att man ska kunna överleva.. så egentligen borde ju diskeriet vara en belöning för att man skött sig och tar hand om sig själv och sin kropp. Fast fasen vad svårt det är att tänka så just när man står där och sveper runt diskborsten i kladdigt vatten. Jag tror att jag kommer uppskatta uppgiften först när jag skaffat hit en diskmaskin.

Har varit hemma i Lich några dagar. Tänkte släppa jobbet och våga vägra fotbollsplan ett tag men var ju givetvis tvungen att följa med min systerson Isaac på fotbollsträning häromdagen. Vet inte om jag skulle skratta eller gråta när han beslutade sig att ta en vattenpaus mitt i matchen där han fått uppgift att vakta målet. Men han hade i vilket fall lärt sig från Sveriges match mot Albanien att i fotboll har man bollen en i taget och inte alla på samma gång. Kul att han kunde hitta något rätt i den matchen.




Ska tillbaka till jobbet idag efter en veckas ledighet. Ska jag vara ärlig så känns det lite som om jag varit ledig mycket längre än så. Har fått nytt schema och ska vara foto varannan vecka nu istället. Känns grymt skönt att tagga ner lite. Ska jobba som redigör hela den här veckan vilket innebär att man sitter inne i huset och klipper. Det var jättelängesen jag jobbade så. Nu med det nya systemet är det lite som att jag är nybörjare där inne. Men jag har fått en hel timme bredvidgång innan jag börjar idag. En hel timme! Ruskigt generöst att bjucka på tycker jag. Men vad fasen, är man klipsk som en annan så är ju 60 minuter ganska lagom för att hinna uppdatera hjärnan på det som är nytt. Börjar så smått komma ur det koma jag befunnit mig i sedan hemkomsten från OS. Allt har liksom gått i slow motion. Men nu jäklar känner jag energin komma smygande i ådrorna.. ska till gymet imorgon och se om det är på riktigt eller om jag inbillar mig.

Inga kommentarer: