tisdag 2 september 2008

Jag jobbar på hemmaplan..fotbollsplan

När jag körde den enligt mig mycket smarta vägen från söder till Tegeluddsvägen och Tv4-huset i förmiddags så kändes det som det var en evighet sedan jag susade fram i Stockholmstrafiken. Och när jag tänker efter var det nog någonstans i mitten av maj jag åkte där senast. Det har hänt en hel del sen dess, men vägen kändes som densamma. Lite fler hinder bara. Många stora lastbilar som dubbelpakerat, folk som hittade egna övergångsställen där det passade dom, cyklister, andra bilister som inte kände till högerregeln, tanter med hundar och för långt koppel, brevbärare med alldeles för tung brevlast på pakethållaren och därför var tvungen att vingla över hela gatan... a lite olika element som satte min uppmärksamhet på prov.. men eftersom man har stenkoll och styr som en gudinna finns det ju ingen trafiksituation i hela världen som kan hindra mig från att ta mig fram till mitt jobb. Jag har varit ledig sen jag kom hem från Peking. Har legat i något märkligt koma i 5 dagar helt orkeslös. Men jag tänker att det var några sådana där slappardagar man brukar ha varje månad som hopade sig till en och samma vecka eftersom jag missar slappardagarna sen maj. Idag var det dags att ge sig ut i verkligeheten igen. Började på känd mark med fotbollslandslagssamling, träning och pk på stadion. Jag, Patrick och Olof bevakade. Patrick påstod sig ha väldigt ont i ett revben efter nån fotbollsmatch han spelade häromdagen och kunde därför inte föra intervjuarmen med mikrofonen sträckt rakt framför kroppen så jag blev tvungen att mygga grabbarna under intervjuerna. Jösses.. men han pallade ändå att bära mitt stativ, fast då fick jag ju ta hans väska så det inte blev fel belastat.

Det kändes bra att göra första arbetsdagen på hemmaplan med fotbollslandslaget. Man vet vad som ska hända och hur allt går till. Man känner folket, kan övningarna och vet vart gränserna går. Det är lite som att cykla hemma på Bollgatan där jag växte upp. Vi ska bevaka här i Stockholm hela veckan sen åker vi till Albanien på fredag. Ryktet säger att det är 33 grader varmt där nu...puh.. Vi sänder matchen på lördag med studio på plats och tydligen ska vi ner ett helt gäng från fyran. Ska blir superkul =)

Räknade lite på mina övertidstimmar idag. Det är några stycken. Kickan tyckte jag skulle ta ledigt två månader och åka till Thailand och lägga mig på en strand. Låter ju som en dröm men resa är det sista jag känner för att göra just nu.. eller alltså jag skulle ju lätt kunna åka till New York en vecka i höst och till Los Angeles när det börjar närma sig vinter. Skulle va kul att hälsa på Åsa i Dubai innan hon flyttar hem.. sen måste jag ju hälsa på Brollan i Barcelona också!

Måste erkänna att det här är lite konstigt. Det är tisdagkväll och jag sitter här nyss hemkommen och ser nån serie jag inte känner igen men som säkert pågått sen några veckor och känner mig ganska vilsen. Vad gör man nu? Käkade middag med Kristin efter jobbet idag så någon mat behöver jag inte laga. Jag har tvättat och diskat och tycker att lägenheten är helt godkänt ren. Räkningarna är betalda. Nu bloggar jag men vad f-n ska jag göra sen? Nä det kanske är lika bra att gå och lägga sig.

Inga kommentarer: