söndag 24 augusti 2008

Den här gången menar jag allvar

Har precis gjort den sista shoppingen. En väska till min kusse och en fräsig piké till papsen. Å så lite fler filmer till mig själv =) Kastade bak en doppio espresso macchiato från Buckis och slängde flip flopsen i papperskorgen. Nä, dom behöver inte följa med hem. Gudarna vet vad som sitter fast under dom sulorna efter diverse besök på offentliga toalettinrättningar och promenader på salivfyllda trottoarer. Nej dom har ingenting i min resväska att göra utan man kan säga att dom gjort sitt. Det finns ju liksom 28 par till hemma i sjöstaden som bara ligger och väntar på att få bli placerade under mina sulor.
David var precis här och hjälpte till att få igen resväskan.. puh... den var svettig, men när vi väl spänt igen den upptäckte David att det faktiskt fanns två lufthål. Fan, nu har man shoppat för dåligt igen ;-)

Sveriges TV-journalister åker i gemensam trupp hem till Sverige via Bangkok idag. Ska bli kul att se status på SVT-teamet. Dom var frånvarande på frukosten imorse. Tror dom körde stenhårt in i kaklet igår. Vi närvarade under värmningen på en italienare några kvarter bort, men har svårt att tro att natten slutade där för våra konkurrenter. Vaknade runt fyra inatt av ett gäng som vrålade och klappade händerna här utanför.. fast jag vet ju inte om det var dom. Det var ju inte så att jag orkade gå upp och kolla. Det finns ju en mindre risk att det blir sällskapsresan hem idag annars. Fick inside på hur hemresan från friidrotts-VM i Osaka gick till. Tydligen gick den i charterns tecken.

Om 7 minuter kommer väskbärarkineserna och knackar på. Ska bli kul att se dom släpa stenklumparna ner till lobbyn. Sen blir det lunch och buss till flygplatsen. Enligt Anderberg som åkte igår finns det en gräddfil för oss som jobbat med OS. Det är väl för att dom vill ha ut oss ur landet så snabbt och smidigt som möjligt så dom kan återgå till sitt normala sociala beteende, otrevligheten.

Så jag säger HEJ DÅ Kina för evigt för vi lär ALDRIG ses igen... på riktigt... jag är allvarlig nu... Jede snackade förresten nått om ett fotbolls-VM här inom en snar framtid... fan!

Inga kommentarer: