lördag 17 januari 2009

Mitt sockerfria liv

Spillde just en smoothie över min dataskärm...hmm.. smart. Det är bara jag som gör en sån grej. Jävligt onödigt. Nu är jag inte så där jätteförsiktig eftersom det är min egen dator och inte jobbets. Skulle aldrig dricka jordgubb/blåbärssmoothie bredvid någon slags teknik jag inte äger själv. Märkligt resonemang, jag vet. Kan föresten rekommendera den, smoothien alltså. Gör själv på sojayoghurt och valfri bärsort. Nyttigt! Har slutat äta socker. Min kollega Max säger att socker är mord. Riktigt så drastiskt ser jag inte på det. Men tänker inte äta godis nått mer i vilket fall. Min magkatarr säger nej och då är det inte så mycket annat att göra. Fick ett tips av David Fjäll på DIF-LHC på Hovet i måndags att jag ska dricka vatten varje gång jag känner mig sugen på nått sött. Så nu går jag omkring och är konstant kissnödig. Har klarat en vecka nu så nu har jag bara resten av mitt liv kvar, inga problem.

Har packat allt nu. Om 7 timmar kommer taxin..puh.. tidigt. Ska vägen om dom lite flottare kvarteren i gamla stan och hämta upp Olof, sen Arlanda. Det är skönt väder i Los Angeles. Kan va lite småkyligt morgon och kväll men mitt på dagen är det grymt. I Kroatien är det tydligen svinkallt. Rutinerat valde man rätt resa =) Olof har bra tips för hur man ska kunna sova hela flygresan. Vi behöver det eftersom det är jobb direkt från det att vi landat. Det går rykten om att landslaget flyger samma flight som oss. Sånt är lite jobbigt mest för att man vet att dom tycker det är jobbigt att ha med oss att göra annat än på utsatt tid. Inte för att jag tänker sitta i knäet på någon av dom men ändå. Fast och Olof ska ju sova stenhårt hela vägen till Kalifornien så det värsta som kan hända är väl att jag börjar snarka väldigt högt och stör mina medpassagerare, som i det här fallet råkar vara fotbollsspelare. Inte för att jag snarkar vanligtvis. Kanske låter lite om jag är förkyld men det är jag ju inte nu så det är nog ingen fara med det. Lämnar ämnet nu.

Blir nog föresten ganska lätt att hålla sig från godiset i LA. Vet inte vad jag baserar det på egentligen.. det är mer en känsla jag har. Återkommer när jag har en mer trovärdig förklaring.

Nu ska jag nog försöka sova vilket inte kommer att bli jättelätt eftersom 21.00 inte är min vanliga gå-och-lägga-mig-tid. Ska ligga och fundera på allt jag ska shoppa i New York. Vi ska dit två dagar efter sista matchen mot Mexiko den 28e. Jag, Olof och Jesper. Min kompis Mallis har varit där två gånger den här hösten och planerar redan en tredje resa så något speciellt måste det ju va med det där stället.

Nä, sova vare ja! Kommer att rapportera från Hollywood nästa gång. Levererar tv till Fotbollskanalen.se till att börja med, missa inte Olof som tv-reporter!

God kväll

Inga kommentarer: