söndag 18 januari 2009

Två söndagar i samma vecka

Lufthansa är bra. Dom levererar både passagerare och bagage från A till B på ett stabilt sätt. Vi reste från Arlanda med mycket tajta marginaler i Frankfurt där vi skulle byta till LA flyget. Vi kom med och det gjorde även våra väskor. Döm om min förvåning när till och med stativet låg och väntade på mig vid specialbagage bandet på LAX. Tulltjänstemannen som fick i uppgift att kolla mitt pass och visum tyckte jag var lik den amerikanska fotbollsspelaren Mia Hamm. "Jaha, fast det är inte jag" sa jag och garvade lite. "Nä, jag förstår ju det" sa tulltjänstemannen och himlade med ögonen. Mäh, jag skämtade ju!! Satt föresten på den värsta platsen man kan tänka sig på en 12 timmars flight. Näst längst ut i mittraden längst bak i planet. På ena sidan en liten nervös tysk tjej som sprang upp och ner hela tiden. På andra sidan en amerikan av storlek XXXXXXXXXXXXL. Hans högra lår samt en del av ena skinkan och överarm välde liksom över på halva mitt säte under HELA resan!! Jo det är säkert! När jag skulle äta fick jag liksom böja in armbågarna i magen och sitta lätt framåtlutad för att överhuvudtaget kunna få upp besticken till munnen. Ska inte dom betala för två säten egentligen? Ska uppgradera mig på hemvägen... måste bli så. Tänker flyga flott och bekvämt för en gångs skull. Fasen man är ju helt slut och nu ska man jobba järnet i två veckor.

Jag och Olof hämtade ut vår Chevrolet SUV, en vit sådan som jag tycker är helt ok. Olof är tveksam. Han spanade nämligen in en Hummer på Avis parkering som han gärna hade tagit istället. Nästa gång. Nu sitter vi på Starbucks nära Home Depot Center dit jag styrde stabilt med Olof som GPS-tekniker, sladdade in och parkerade vansinnigt snett ser jag nu när jag tittar ut genom fönstret.. jaja.. man kan inte lyckas jämt. Det ska filmas fotbollsträning om en och en halv timme. Känns ok. Man måste intala sig själv att man är pigg och se fram emot den hela dag man har kvar framför sig. Det blir ju liksom precis som att söndagen börjar om en gång till. Vädret är fantastiskt! =) Supervarmt och en sån där superklar blå himmel. Mycket varmare än jag trodde. Olof kutar just nu fram och tebax mellan Buckis och Shakey´s Pizza för att kolla NFL. Dom har ingen tv härinne.

Efter dagens arbetsinsats med Olof som tv-reporter styr vi mot West Hollywood och the Standard hotell. Undra om dom känner igen oss från förra året? ;-) Inte säkert för vi är ju inte riktigt samma uppställ som då. Ola är ju inte med, det är tråkigt. Om inte Viasat funnits hade han suttit bredvid här nu.... mmm.. sånt är livet.

Nä nu ska jag ut och byta Ugg´sen mot flip-flops =)

Inga kommentarer: