måndag 19 januari 2009

Nu är alla här

Idag flyttade landslaget avbytarbänken över på andra långsidan av träningsplanen på Home Depot Center. Alltså till den direkt motsatta sidan från vart vi media-arbetare står. Exakt samma sak hände förra året. Redan träningsdag två fick dom nog. Vi kom helt enkelt för nära. Jag har inga problem med det. Jag har stativ och extender på min kamera. Annat var det förra året då jag tog flyget från Arlanda via Newark till San José och stativet åkte någon helt annanstans, eller så låg det kvar.... jag vet inte för jag har inte sett röken av det sedan dess. Poängen är att det blev svårarbetat. Idag var jag mest bara glad över att jag slapp ha en blytung kamera på axeln och spänna varenda liten broskknöl i ryggen för att kunna få en stadig bild så fort jag skulle försöka ta en närbild.

Har levererat synkar hem till Fotbollskanalen.se. Annars har det varit lugnt. Har tagit bilder och sammanställt vinjetten som ska ligga först i programmen. Det är nytt för i år. Lite mer påkostat. Hoppas bara att innehållet blir lika proffsigt som i fjol. Imorgon lär man bli varse. Första Fotbollskanalen On Tour ska bandas efter träning och 10 timmar senare (jo det tar så lång tid att skicka hem 15 minuter tv) ska det publiceras på nätet. Som sagt, jag saknar Ola. Kan man inte värva tillbaka sina kollegor mot deras vilja precis som klubbarna säljer fotbollsspelare fram och tillbaka? Eller åtminstone låna ut så som LA Galaxy gjorde med Beckham? Det tycker jag man borde kunna. Det jobbas ju ändå så mycket över gränserna i mediavärlden nuförtiden.

Idag satt vi och jobbade ute vid poolen jag och Olof. Det är så fantastiskt skönt ljus här. Man får passa på att suga åt sig av c-vitaminerna så gott det går innan man åker hem till mörkret igen. Idag landade Kåmark och Hussfelt också, men missade sin hyrbil och tog varsin taxi. Rutinerat. Men nu är teamet i vilket fall komplett. Även om jag var på väg att ta ett steg ut ur gruppen idag. Kåmark som sällan är blyg berättade mycket detaljerat om hur tjejerna i Gävle kommun bär sig åt för att få karlarna med på noterna ute på krogen. Det gjorde han precis innan vi fick in vår mat på Barney´s Beanery. Tur att man är vegetarian ;-) Å då ska tilläggas att jag INTE är pryd, det kan man inte vara när man jobbar med karlar hela tiden. Dom har sällan känsla för censur.

Nä nu är klockan över 22 och jag somnar snart sittandes.

Good night

Inga kommentarer: