fredag 9 januari 2009

Skridskor

Äh, jag är ju så dåååålig! Skriver ju aldrig nuförtiden..hmm.. måste skärpa mig. Inte för att det händer så speciellt mycket i arbetslivet just nu. Har varit ledig jäääääättelänge över jul och nyår och laddar för tillfället för min efterlängtade USA-resa som går av stapeln om en vecka. Fasen vad gött! Tillbaka till Los Angeles för att bevaka fotboll. Dock ett litet annat uppställ denna gång. Olof och Kåmark är ju såklart med, men vi har ersatt Wenström med Hussfelt och så följer fotbollschef Osmanbegovic med också. Kommer bli kalasbra och framförallt superkul. Det kommer sändas lågbudgetproducerade fotbollsmagasin både direkt i tv men även på fotbollskanalen.se. Jag och Olof landar först och ska leverera det första materialet till webben samt installera oss på världens bästa hotell the Standard på sunset blvd i Hollywood. Asså kanske inte världens bästa, minns att deras internetuppkoppling inte funkade alls så jag fick lov av hotellchef Jason att sitta på hans kontor och föra över materialet till TV4:as server. Undra om han låter mig göra det den här gången också? Måste nog maila och fråga. Men hotellet är exakt ett hotell i min smak så det blir nice. Hörde ni? Jag har redan börjat arbeta in en hel del engelska i mitt vokabulär. Nu funkar ju inte brittisk engelska utan det får ju bli med amerikansk klang såklart. Har sett massor med hollywoodfilm så det ska nog ordna sig.

Jag är by the way superstolt över min kusse Victor som dominerar och som sett till att bandylaget Sirius tagit 10 raka segrar. Går å andra sidan halvsegt för Villa men snart vänder det och då jäklars blir det skridskoåkning för hela slanten. Det hade föresten pappa gjort häromdagen, åkt skridskor alltså. Ute på Vänern vid Hamnö. Det var tydligen kanonfint. Minns en gång när jag skulle åka med pappa på knackig sjö med 6 storlekar för stora bandyskrillor och 5 raggsockor på varje fot. Det kändes sådär om jag ska vara ärlig. Det är inte alltid bättre förr som min kollega Petter envisas med att tycka och säga efter varje mening. Eller jo kanske lite, man hade i vilket fall mer tid till sådana fritidssysselsättningar. Idag får man vara glad om man hinner sladda några varv på någon isfläck medan man väntar på bussen.

Nä nu ska jag väl återgå till mina arbetsuppgifter. Om det nu finns några sådana. Är redigör ikväll och det verkar inte vara jättemycket att göra. Ska klippa ett svep men inte förrän senare. Men jag har fixat lite med hyrbilar inför resan, pratat önskeschema med bokar-Björn och uppdaterat min status på Facebook. Det är ju också ett jobb.

Inga kommentarer: