onsdag 28 januari 2009

Vi vann

Vilken resa. Jag säger då det. Nu är den färdig och jag sitter på mitt hotellrum på ett mycket tråkigt Hilton vid flygplatsen i Oakland. Landslaget bor också här, men dom sitter nog inte på sina rum just nu. Dom är med all säkerhet ute och firar vinsten mot Svennis ikväll. Svinkallt var det. 4 tröjor under jackan plus mössa och vantar. Var ändå tvungen att ta en varm dusch nu för att tina. Men det var tryck på läktarna. Mexarna är galna. På flera ställen på parkeringen vid arenan hade fansen rullat fram kolgrillar och körde flintastek före match. Märkligt. Jag menar, man kan ju likaväl grilla hemma i trädgården före man drar till match. Det verkar liksom lite trevligare än att stå på asfalt och äta bland avgaser. Men jag ska inte lägga mig i. Det är upp till var och en.

Igår var det bjudmiddag med Lagrell och Richt och så nån stackare från Kentaro som satt och såg enormt uttråkad ut middagen igenom. Kan ju berott på att han inte hajade ett ord av vad vi sa. Stackare. Men jag hade trevligt. Svårt bara att gå från om-man-hinner-lunch-är-man-glad-stadiet till en trerätters finmiddag på en och samma kväll. Duttade mest bara i alla rätter och hade planerat mitt matintag dåligt. Hatar att lämna, särskilt när servitören ska duka bort och för tredje gången frågar om jag ätit färdigt. Men jag förstår att min mage satte stopp, den måste ju fått en chock stackaren.

Intervjufix var min uppgift under dagens match. Stod länge och väntade på att få kontakt med mexarnas presschef. En trevlig man som luktade starkt av någon slags mexikansk herrparfym. En kindpuss senare, det är ju liksom så man hälsar där borta, så doftade även jag rakvatten. Hoppas ingen kände. Vi ville ju gärna ha Svennis i en direktintervju efter match, men det gick ju inte såklart. Backe däremot ställde gärna upp trots förlust. Schysst! Det är i sådana lägen man känner att det är värt att jobba resten av kvällen med mansdoft på kinden ;-)

Nu har jag packat och ska dra vidare till New York. Olof bokade ett spa-hotell. Kan sitta som en smäck nu faktiskt. Ska dit och försöka återhämta mig samt synka upp hjärnhalvorna. Dom förlorade förmågan att kommunicera tidigare idag. Tur då att det här var sista arbetsdagen. Kände mig totalt handlingsförlamad under hela matchen. Fattar inte varför. Huvudet har väl helt enkelt varit en aning överbelastat under dessa veckor å nu stängdes allt av. Herregud, jag ser en stor grå betongvägg närma sig i en rasande fart. Ska åka hem och kompa ut... ja så får det bli men först östkust!

Inga kommentarer: