torsdag 14 augusti 2008

Men in tights

Har suttit och kollat på tre mattor där 6 karlar i tajta kläder försöker få varandra på fall. Det spelades aggressiv hårdrock med snabba trummor i bakgrunden. Stor skillnad från handbollsarenan där dom körde Carolas gamla 80-tals hit "Hey Mickey". Jag har inte varit på så mycket brottning förut, men det var ganska kul faktiskt. Bägge svenskarna tog sig till semi och när brottarkines nummer 1 entrade arenan exploderade hela hallen av hans blotta uppenbarelse. Det är sällan man skådar en såpass lång och krallig kines. Han var huvudet längre än greken och hade ett grymt stöd på läktaren. Vilken press. Där ligger Carolina Klüft i lä. Jösses, hela hallen brast ut i sång å glädjetjut bara kinesen kliade sig i huvet. Det kan jag tycka är lite överdrivet. Är det ingen i det här landet som tänker på att det finns folk som inte vill ha hörselskador?

Det är var i vilket fall vårt uppdrag idag. Att bevaka brottningen. Igår åkte vi på fäktning. Nån som heter Emma låg tydligen bra till och gick till kvartsfinal. Har aldrig varit på fäktning förut. Senare på kvällen ringde jag till syster yster och pratade en stund med lille Isaac. Han berättade att hans kompis Anton kollat på tv och att dom använde svärd i EM-finalen. "jaha du menar fäktning i OS?" Nä svärd.

En egyptier i 96 kilosklassen gick upp på mattan och gjorde precis som en del fotbollsspelare brukar göra före match. Han tog i mattan, gjorde korstecken och pekade upp mot himlen, eller taket i det här fallet. Jag är förvirrad. Bor Allah där uppe han också?

Herregud vilken dramatik. Svordomar på engelska och så en vers på hemspråket som jag tror har något med Armenien att göra.. landet alltså... en vers jag inte tror man översätter i svensk TV. Ara var riktigt förbannad idag och jag och Jede fick bra bilder och sköna intervjuer med arga brottare och förbundskaptener. FTPar i detta nu. Långa dagar här borta men det är roligt när det bränner till lite.. som idag. På tal om länder som börjar på A så ska redaktör Järborg skicka mig till Albanien så snart jag kommit hem till trygga Sverige. Låter ju livsfarligt. Men jag kan ha fel. Krävde en veckas ledighet som kompensation.. hehe.. man är ju supertuff i förhandlingarna.. hmm.. eller inte.. Jag skulle behöva vara ledig resten av året.. undra om komp-banken täcker det?

Inga kommentarer: