tisdag 10 februari 2009

Jag reser med en GPS

Jag bor i en sal. Jo det är sant. En stor sal på ett hotell i Graz. Har en stor himmelsäng, kristallkrona och knarrig parkett. Känner mig som en prinsessa, minus kronan på huvudet då vill säga. Riktigt så glamouröst är det visserligen inte. Vi är här min vapendragare Patrick och jag för att bevaka landslaget. Ordningen är med andra ord återställd. Olof kunde tyvärr inte följa med, men Pierre ersätter stabilt måste jag säga och har hittills representerat Fotbollskanalen på ett värdigt sätt. Han är dessutom väldigt hjälpsam. Sådant uppskattas hos en väskbärare som jag.

När vi skulle hämta ut hyrbilen igår menade Patrick att någon GPS minsann INTE behövdes.. nej nej han är ju så vansinnigt bra på kartläsning. Nu var det faktiskt en navigator bokad och följde liksom med bilen vare sig vi ville eller ej. Nu var ju det lite tur eftersom vi kom vilse redan på hyrbilsparkeringen på flygplatsen och hamnade så småningom i ett österrikiskt industriområde. Mitt fel givetvis eftersom jag satt bakom ratten. Joråsurrusåatte. Efter att jag sedan bett Patrick dra igång GPSen och knappa in adressen kom vi rätt och rakt på det. Och hör och häpna den visade oss EXAKT samma väg som Patrick planerat att vi skulle ta från början. Lite senare på kvällen när vi jobbat färdigt och skulle ut och käka hände lite samma sak. Patrick fick vägbeskrivning från killen i repan till bra restaurang så vi promenerade iväg. Hamnade ganska så snett om jag får säga det själv. Efter att ha frågat en man på gatan om vägen vände vi och gick tillbaka och som av en slump svängde vi av på rätt gata och hamnade utanför stället i fråga. Nu var det iofs stängt, men det är en annan historia. Poängen är att Patrick tyckte att det var hans förtjänst att vi hittade rätt åter igen så nu går han runt och påstår sig va en levande GPS som inte längre behöver någon karta, han "känner" vilken riktning vi ska ta. Ska sätta hans påstådda skill på prov idag när vi ska ut till träningsarenan som vi inte har adressen till. Upp till bevis!

Inga kommentarer: