onsdag 20 februari 2008

Bandy stavas Broberg

Började dagen med en simtur i bassängen.. drömde mig bort lite och låtsades att jag simmade i min egen privata pool bredvid jättehuset i nått tjusigt kvarter strax utanför en större stad i ett land där solen alltid lyser och det är varmt året om. Funkade bra ända tills han med de alldeles för tajta badbyxorna för sin kroppshydda bestämde sig för att öva crawl på banan bredvid. 3 ton vatten landade i mitt huvud och tog mig snabbt tillbaka till verkligheten. En sak jag efterlyser och som någon borde uppfinna, en vattentät ipod! Eller finns det redan sådana? Vore ju fantastiskt =)

Hett bandymöte i Västerås idag. Ett lag skulle bort Tillberga eller Sirius. Också viktig match i Lidköping, mest prestige där iofs men ändå. Farfar Broberg ringde redan innan jag kommit förbi norrtull och frågade om jag skulle till Lich och filma. "Nej det är SVT". Han skulle ändå inte in till stan och se matchen live, men han hade läst i tidningen att tv skulle dit. Farfar tycker man ser bandy bättre på tv, å så slipper han smärtan i benen som kommer av att han måste spänna sig så när han står på läktaren och det är kallt.
På plats bakom pelarna i ABB arena i Västerås blev jag helt plötsligt Sirius-supporter och blev typ sur när Tillberga tog ledningen i första halvlek. Mycket på grund av att Fosshaug beter sig som ett ouppfostrat barn med aggressions- problem men mest för min kusse Viktor är skyttekung där.. i Sirius..jorå.. den titeln skulle han få nummer 10 i vårt 1.40 min långa reportage vi skulle leverera till Sporten ikväll. Jag såg det framför mig, hur Viktor skulle kliva fram och avgöra i slutminuten och bli matchhjälte med jubelbilder och segerintervju. En Broberg till i tv. Det var min plan. Tyvärr satte Tillbergas backlinje stopp för den i slutet på första då dom kapade honom i målområdet och orsakade en fotskada omöjlig att spela vidare på. Fan! Men dom vann ändå. Tillbergas nummer 10 var den enda med efternamnet Broberg som förlorade ikväll. Han heter Andreas och är INTE släkt med oss. I Lidköping satt det en annan Brobergare och mös på avbytarbänken på Isstadion när Villa piskade Bollnäs och sopade undan deras chanser till slutspel. Stabilt enligt rapporter å det känns ju bra nu när dom har Hammarby i bäst av tre i kvarten. Då får man träffa pappa på zinken nästa vecka då =)

Nu har tv-arbetaren Broberg landat i Sjöstaden efter en hel del resande och som det ser ut får hon stanna här åtminstone nästa vecka också. Sen ska det faras iväg på friidrott i Spanien. Ska bli skoj men vi har tyvärr inga känningar inom den sporten.. släkten alltså, men jag kanske kan göra ett längdhopp i tävlingen och ändra på den saken!

Ses!

Inga kommentarer: