onsdag 27 februari 2008

Zinken vs General Motors Place



Sitter på General Motors Place i Vancouver och ser Foppas Colorado möta Vancouver canucks med den helsvenska förstakjedjan på planen i detta nu. Inte för att Foppa själv spelar, nä han sitter här någonstans i nån box och kollar på matchen, precis som vi gör fast mycket högre upp i pressboxen. Jag lovar jumotronen i den här arenan är större än min lägenhet! Max är impad. Mycket mäktig stämning här inne och jag kan säga att det är långt ifrån vad man får uppleva i Läkerol arena eller Cloetta center. Vi försöker spana in i VIP-boxarna här nedanför men asså det är inte helt lätt att hitta hans skäggiga ansikte bland allt folk. En intervju med karln är förstås vårt mål å hoppas leverera innan hemresan på söndag.

Det var ett sånt där snabbt beslut av nyhetschef Olofson som ligger bakom anledningen till att jag sitter här nu. Lämnade Zinken och Villas förlust ganska sur igår, åkte hem och fick samtal ifrån Max att vi skulle jaga Foppa i Vancouver nästa dag.. ja idag alltså. Nu har vi spenderat typ 15 timmar på resande fot och hann bara lämna väskorna på hotellet innan det var dax att gå till match. Hotellet ligger bara 200 meter härifrån. Så nu är man inne på vakentimme 21 och fler lär det bli före läggdax. A alltså nu ska vi ju flyga vidare till Denver snuskigt tidigt imorgonbitti och Max har räknat på att det nog inte blir mer än 4 timmars sömn för team Broberg/Grinndal det här dygnet, men det gör inget. Min första NHL-match och det är hur grymt som helst =)

Är liiiiite besviken för jag missar avgörandet på Zinken på fredag men va fan.. känns svårt att toppa underhållningen jag ser framför mig just nu!

bye bye

Inga kommentarer: