måndag 4 februari 2008

Turkiet

Jag har aldrig varit här förut, å kan inte riktigt säga vad jag tycker om stället ännu. Har mest bara åkt taxi och varit på hotell. Taxichaufförerna bär brun kostym och har en mycket aggressiv körteknik. Patrick gillar sånt. Han låter inte mig köra hyrbilen när vi är i dom lite mer hetsiga sydeuropeiska länderna för jag kastar mig inte mellan filerna och ligger för sällan på tutan. Patrick säger att man måste ligga på mer och anamma det lokala körsättet. Fast i det här landet använder dom sig av en körteknik som jag tror inte ens Mr Exclusive hade behärskat. Tyckte mig också se att dom växlar manuellt.

Direkt ifrån flygplatsen till spelarhotellet för presskonferens och sen incheck på vårt eget hotell och sen bort till arenan för träningsbevakning. Fast jag tyckte mest det var vi som blev bevakade. En hel armé poliser med två snubbar som lätt skulle kunnat hoppa in som statister i vilken Gudfadern som helst i täten bad oss vänligt men bestämt att genast flytta oss ifrån ena kortsidan av planen å istället placera oss längre bort på den högra långsidan. Alltså vi fotografer.. sedan ställde sig den turkiska polisarmén upp sig som en mur bredvid oss och liksom föste ihop oss som boskap. Tror inte dom var där för att skydda oss ifrån eventuella kriminella.. snarare var det vi som ansågs vara antagonisterna på arenan just där och då.

Apropå boskap så kom mitt stativ såklart inte ut på baggagebandet idag heller.. med gråten i halsen och darrande läpp gick jag iväg emot baggageservice desken med min lilla lapp som så många gånger förr för att anmäla. Då kom en man körandes med en vagn och på den låg mitt stativ tillsammans med en undulat i bur.. joråsurrusåatte.. är det verkligen lämpligt att checka in en undulat på ett flygplan?

Det är svinkallt här.. inte dagtid men på kvällen kryper temperaturen ner rejält. Olof ska köpa långkalsonger till matchen på onsdag. Jag tror jag ska haka.

Gonatt

Inga kommentarer: