torsdag 28 februari 2008

Uppgraderad



En kaffe latte venti står bredvid mig på höger sida om laptopen. "Venti" betyder den-största-storleken-på-kaffemugg på Starbucks-språket. Favvo-fiket ligger vägg i vägg med The Magnoliga Hotel i Denver. Det är absolut inte den första kyppen idag. Började redan på flygplatsen med en grande (mellanstorleken) med en trippel espresso i!!! Inte ens det hjälpte. Man är seg nu. Klev upp i arla morgon närmare bestämt kl 4.40. Sen iväg till flygplats igen och tur till Denver. Nu snackas det om att Foppa inte skulle följt med laget hit igår kväll efter matchen. Han har inget arbetsvisum ännu. Undrar isåfall varför han sa "jaha ska ni stanna tilla på söndag? Ja men då ses och hörs vi ju i helgen". Men allt kanske bara är ett spel, vad vet jag. Enligt honom skulle pappersarbetet i bästa fall vara klart idag torsdag och isåfall tar han väl första bästa flyg ifrån Vancouver och hit så han kan va med på träningen imorgon? Det kanske är mest önsketänkande ifrån teamets sida, alltså nu menar jag inte hockeylaget utan team Broberg/Grinndal. Vi laddar för djupt dokument inför söndagens sändning. Återstår att se vad som levereras.

Det var meningen att jag skulle hämta ut en mellanklassbil på AVIS när vi landat idag. Tanten med den hemska permanenten bakom desken sa att det fanns många andra mycket större och bättre bilar lediga om jag händelsevis var intresserad. Hmm... minns ju hur vi coolt gled omkring i vår SUV (tror det var en Mercury eller nått liknande) i LA å spelade hög musik och att solen sken... fick ju inte köra då för eftersom en costaricansk tjuv stal mitt körkort veckan innan. Såg min chans till revanch och slog till. AVIS tanten såg tvekan i mitt öga och la snabbt till repliken "jo, men du vet dom sa att det kanske ska snöa på söndag" Ja men då så! Bring it! ;-) Blev en supersnygg gräddvit Ford i nån slags slimmad version av en jeepmodell. Kanske uppgraderar Minin till en sån när jag kommer hem ;-)

På hotellet fick Max så klart checka in först. Min otur att jag är tjej och att det ALLTID är tjejer som jobbar i hotellrepor och att jag ALLTID reser med manlig reporter som hotellrepatjejorna ALLTID blir betuttade i och därför vill betjäna först. Fick såklart stå och vänta i 18 timmar på att en städerska skulle gå till mitt tilltänkta rum och kolla om det var städat... hon måste gått hem för något besked kom aldrig. Då bestämde sig repatjejen sig för att uppgradera mig till en svit för att jag fått vänta så länge! Äntligen är det min tur!!!! Sånt där händer ju aldrig mig. Patrick däremot skulle ju bli uppgraderad om han så checkade in på ett fullbokat hotell i Kazakstan. Det slår aldrig fel. Men denna gången är det jag som får bo med det lite finare folket på våning nummer nio =) Har stort vardagsrum med matsalsdel och öppen spis. En tresits och en tvåsits soffa samt ett fullt utrustat kök med kyl och frys (!!!). Korridoren leder vidare till badrum med dusch och bad samt ett sovrum med en kingsize såklart samt en walk-in-closet!! Hur grymt som helst och jävlar vad fotografen kämpat för det här =)


Har varit på värsta shoppingrundan nu och ska spendera resten av kvällen i min gåingarderob och prova kläder och bara trivas =) Sen blir det nog ett bad och mycket tidig sänggång så jag får fler timmar på sovkontot. Imorgon ska vi på träning 10.30 och det är väl bara att hoppas att vår hockeyhjälte snörat på sig sina skrillor och dyker upp på isen så som teamet har planerat för.. tv-teamet alltså.

good night

Inga kommentarer: