onsdag 6 februari 2008

Rustad för match

Ska va i repan om 15 och kan nog inte va mer förberedd för det som komma skall än så här. Har långkallingar, tjockstrumpor, två tröjor, jacka med dubbla lager, mössa och vantar. Det är KALLT här i södra Europa. Så där fuktigt kallt å blåsigt väder som smyger sig igenom vilken skoteroverall som helst. Är väl iofs inget mot den temperatur jag kommer mötas av i Östersund på fredag, ska på skidskytte-vm. Långkalsingarna börjar kännas av nu. De här jeansen köptes liksom inte in med någon som helst tanke på att rymmas ÖVER ett sådant här extra skinn. Men sånt har man inte råd att ta hänsyn till just nu, hellre korviga byxor än ihjälfrusen! Vi gjorde en liten shoppingrunda förut. Hittade ett varuhus där man var tvungen att gå igenom säkerhetskontroll på vägen in. Ett sånt varuhus som Patrick skulle kalla för "svårt". Å han fick något dimmigt i blicken så snart han fick se D&G butiken på entréplan. Misstänker att det blev många kassar där. Själv tog jag en sväng till strumpbutiken och köpte långkalsong å sen en kaffe på Starbucks (såklart!!), jag gillar kaffet på Buckan som jag föresten blivit hånad för hela den här resan! Å sen rask takt tillbaka till hotellet för att börja klä mig för kvällens drabbning.

Börjar snart så hej så länge!

Inga kommentarer: