onsdag 25 februari 2009

Jag saknar mitt Wii

En sol!!!! Trodde inte det var sant imorse när jag klev ut på parkeringen för att vänta på Maudan och såg solen kika fram mellan de tjocka gråa moln som täckt himlen över Liberec sen vi landade här. Tänk vad glad man kan bli över en sådan enkel sak som att solen lyser och värmer. Även om det bara var för en kort stund gjorde den under för vår mentala hälsa. Blev lite deppigt när den försvann men dök upp igen strax före Lina Anderssons målgång och vi kunde konstatera att sverige tagit silver i någon slags par-sprint. Sådant gör mig glad =) Och i och med att molnen lättade litegrann fick vi se att det är en ganska fin vy ut över en massa berg runt omkring Liberec. 


Jag och Maud står i mixed zone och försöker suga åt oss så mycket vi kan av solskenet. Lyckades givetvis!

Två stekare på "finsidan" av mixed zone.

Presskonferens med silver och guldmedaljörer i dagens sprintlopp.

Maudan på täppan. Tv4 toppar listan på Sveriges bästa tv-kanaler. Tv4 Sporten levererar på hög nivå. Tv4 står högt i kurs hos tv-tittarna. Tv4-profil tar ett kliv upp. Tv4 Sporten står över fotbollsallsvenskan och byter sport med SVT. Bernhagen: "Jag är för stor för Skid-VM". Tv4 Sportens team i Liberec: "Är det här över snart?" Det finns många rubriker som passar på bilden nedan. Nä om någon inte fattat det ännu, det finns absolut INGENTING att göra i Liberec ;-)
På tal om glamourös mediabransch. Expressen är nöjd över väl vald plats i mediacentret. Utanför står en hel rad med tjeckiska baja-major frekvent besökta av nervösa skidåkare före lopp. Mysigt!



Idag efter jobbet under en middag på folktom tjeckisk restaurang såg vi en snubbe stå superstill och glo rakt in på oss i ett hotellfönster rakt över gatan. "Fasen vad obehagligt!" sa jag och lutade mig tillbaka hastigt för att undkomma killens blickar. Maudan kollade tillbaka skeptiskt och menade på att ingen levande människa i hela världen kan stå så still som den här mannen gjorde. Vad? "Jo men det är ju en pappdocka förstår du väl?" Nä vaddå är du säker? "Klart det är en pappdocka som någon ställt där för att skämta, det måste det va!" fortsatte Maud självsäkert. Jag böjde mig fram och började kolla tillbaka för att se om den verkligen var så platt som Maud sa. Jag kollade ett bra tag, Maudan lika så. Vi gav snart upp och åt vår mat istället. Helt plötsligt flämtade Maud till och gjorde tecken ut mot fönstret mitt emot. Han var borta! Men vaddå var det ingen pappdocka?? Var det en riktig människa? Eller råkade personen som bodde i det hotellrummet och som placerat pappdockan för att driva med hela Liberec befolkning smälla igen dörren lite för hårt så att pappdockan ramlade ner från fönsterkarmen? Om så var fallet varför reste han inte upp den igen? Jag menar vi satt ju ändå kvar en halvtimme för att se om dockan/den levande människan skulle dyka upp igen. Vi fick lov att gå ifrån restaurangen utan svar på någon av ovan ställda frågor. Vi kommer antagligen aldrig få veta. Det känns sådär. Är det fortfarande någon som undrar något om huruvida vi är understimulerade här borta i Liberec eller inte?

Med facit i hand skulle man tagit med sig ett tv-spel eller vad som helst så vi hade haft något att göra här om kvällarna.. jaja bara 4 dagar kvar nu och imorgon blir det tjeckisk sovmorgon! =)

Inga kommentarer: