onsdag 11 februari 2009

Länderspiel

Har långkalsong, tre tröjor, UGG´s på fötterna, mössa, vantar och en halsduk lika lång som Olof Lundh virad tre varv runt mig men fryser ändå som en naken indian i en isvak. Hur kan man välja att installera plåtstolar på en utomhusarena i ett vinterland som detta?? Fick spänna loss luvan från jackan och försöka dra ut den för att täcka hela sitsen så jag kunde sitta någorlunda varmt. Jag får liksom inte filma matchen. Vi har inte rättigheter till det. SVT-Leffe tjuvade, snodde en foto-väst för stillbildsplåtisar och smet ut och ställde sig bakom målet. Han blev bortföst efter fem spelade minuter. Skulle aldrig våga. Hitler är ju för fasen född i det här landet! Vem vet vart han hann sprida sina gener innan han checkade ut. Kvinnan som motade bort Leffe såg definitivt ut att ha något med hans släkt att göra, tyckte mig ana en begynnande hårväxt på hennes överläpp.

Efter matchen och så fort min kropp tinat ska vi ner till mixed zone och intervjua spelare i ett rasandes tempo. Sen skicka hem till morgonsändningarna och försöka sova en timme eller två innan vi ska upp till flyget mitt i natten.

Heja Sverige!

Inga kommentarer: