tisdag 24 februari 2009

Solen lyser aldrig i Liberec

Nu har jag gjort ett gym på mitt rum. Man kan få ihop ganska många övningar med hjälp av lite yta, en IKEA handduk, två 1 1/2 liters vattenflaskor och några kamerabatterier. Det här går liksom inte längre. Måste få upp lite värme nu innan blodet fryser till is i ådrorna. Jag har frusit konstant i 10 dagar nu. Stod i mixed zone under tävlingarna idag och joggade på stället i typ 10 minuter, men det hände absolut ingenting. Blir liksom inte varm oavsett vad jag gör. Pratade med systersonen Isaac förut. Han ringde igår och berättade att han fått feber. Stackars! Idag ringde han igen och berättade att han inte bara hade feber utan han hostade så han kräktes också. Fan vad avis jag blir. Inte för att jag känner för att kräkas men lite feber skulle inte skada. För om jag fick tillbaka lite feber nu skulle min kroppstemperatur antagligen återgå till normal nivå igen eftersom jag är övertygad om att den sjunkit till under 34 grader vid det här laget. Sover med dubbla duntäcken och långärmad tröja. Är det ens lagligt att ha så låg rumstemperatur på ett hotell? Det positiva är att jag numera vet exakt hur det är att bo i en igloo och har konstaterat att jag ALDRIG kommer vilja göra det.. så jag behöver inte 
ens fundera om jag någonsin kommer få en sådan fråga utan kan vänligt men bestämt säga: Nej!

Jag har en svacka, svårt att hålla humöret uppe nu.. men snart så är det hemresa och värme väntar. Längtar som tusan =)

Inga kommentarer: