onsdag 9 januari 2008

20 minuter tv till ingen nytta...



Det här är min utsikt just nu! Mannen på bilden är costarican och jobbar som någon slags tekniker på tv-bolaget channel 7 i San José. Han sitter på sin kontorsstol och spanar på diverse monitorer, trycker på lite knappar och är tydligen så lat att han aldrig lämnar stolen han sitter på under tiden han gör sitt så kallade arbete. Kan oxå bero på att mannen på bilden i den kycklinggula skjortan ätit sig fast och svällt ut och lixom kilats fast mellan armstöden på den lågt ställda kontorsstolen.. han är lite kraftigt lagd om man så säger..

Historien till varför jag sitter här på en stol framför min dator som står på en annan stol i ett pyttelitet rum med svinkall aircondition rakt ner i nacken är ganska lång. Den började egentligen för exakt 4 timmar sedan. Precis exakt då girade nämligen vår taxichaufför in framför ingången till just denna tvkanals byggnad. Jag i framsätet, som redigerat hela vägen ifrån träningsarenan och dit. I baksätet ramlar inte två utan 4 fullvuxna karlar ut. Två av dom på minst 1.98 cm över vattnet. Måste varit en fantastisk syn för dom som såg. Mitt fokus låg just då på länk 14.45 lokal tid. Bara det faktum att jag, eller vi lyckats få ihop först 15 minuter fotbollskanalenprogram och dessutom 1.45 till Sporten på lite drygt en timma efter träningen är ju ett under i sig. Att man dessutom hade 15 minuter tillgodo var ju därför helt oväntat. Just då, när vi klampade in fullpumpade av adrenalin så ringer dom ifrån Stockholm och säger att vi inte har någon länk längre och att inslagen inte kommer gå att skicka hem.... ungefär där gick luften ur.. Man har alltså lyckats med det omöjliga och dessutom ligger man steget före det tajta tidsschemat och så säger någon att "det inte går"??!! Alla som känner Ola vet att han har temprament, alla som känner mig vet att jag är likadan, om man tar två stora grekspel och slår ihop till ett vet ni vad man får då? Total apati kan jag säga.. precis som två pluspoler bara laddades ur och sjönk till marken.. Fasen, det känns för jävligt när man är så hjälplös och inte kan påverka situationen. Orkade inte ens skälla ut någon.. jösses, man kanske har tappat gnistan ;-)

Så nu sitter jag här för att en kollega sa att deras internetuppkoppling var snabb och att jag på så sätt kan FTP:a hem inslagen, alltså en form av mail kan man säga. BAra det att den där braiga uppkopplingen visade sig inte hålla samma kvalité som ryktesspridaren ville påvisa. Så det här blir min första kväll i San José, hopsjunken på en knarrig kontorsstol bredvid tjock-kyckling och tålmodigt väntandes på att vårt tv-material ska komma hem till Stockholm.. Jorå, mitt jobb är mycket glamouröst för er som undrar!!! Kom på att medans jag sitter här kan jag ju hålla tummarna för att kollegorna i Stockholm löser problemet tills imorgon =)

Gonatt

Inga kommentarer: