söndag 13 januari 2008

Lite ledig

Helt underbart, idag har jag varit "civil" och utan kamera i totalt 4 timmar =) Otroligt skönt att kunna gå omkring i solen ute på stan och inte behöva tänka på länkar, fotbollsträningar eller inspelning av kanalen. Inte behöva kolla på klockan utan bara vara.. mycket behövligt och med trevligt sällskap och nu känner jag mig lite gladare igen igen.. nu nya tag och snart match. Fick låna stativ av kollegorna som ska producera matchen här på plats... snällt!

Önskar jag kunde visa det berg av toast som beställdes in under frukosten imorse.. säkert 3 hela limpor. Helt sjukt vad det konsumeras frulle av den manliga delen av tv4-gruppen. Har ju tyvärr ingen kamera längre, den låg ju i väskan så jag har svårt att visa, och det vill jag ju gärna eftersom jag är FOTOGRAF (ja på tv alltså) men ska se om jag kan få lite bilder ifrån Kåmark, han fotade även när jag och Marcus åkte costaricansk polisbil, jättekul! =)

Mycket märkligt att jag tycker att jag hör min telefon ringa och börjar typ leta efter vart jag kan ha lagt den för att svara.. den är ju liksom inte med mig längre.. Precis som dom som amputerat säg ett ben men ändå känner hur det kliar på tån. Mobilen har varit som en förlängd del av mig och nu börjar det märkas fysiskt att den är väck.. skumt.. Men säkert bra och nyttigt för en sådan som mig att lära mig leva utan.. asså jag köper ju givetvis en ny sen, men ändå. Tycker bara det är jobbigt att folk inte kan få tag i mig, fast mamma läs dina mail så får du veta vilket nummer du ska ringa =)

Ola vill att jag ska hjälpa till att putta in en dvd-skiva i en dator så han kan kolla på den.. känner väl att man måste dra en gräns någonstans och kanske lämna över en del av det tekniska ansvaret till reportern/kommentatorn/programledaren, ialla fall när det hamnar på en sådan nivå ;-) Nä nu ska jag bara packa väskan (jo, jag har faktiskt en till med mig =) och sen åker vi tillbaka till brottsplatsen, arenan alltså.

Heja Sverige! =)

1 kommentar:

Unknown sa...

Kul att läsa, verkar som du ute på riktiga äventyr *avundsjuk*

Så vann Sverige med, vilket måste ändå varit rätt kul att se :)

Ser fram emot mer läsning om det blir någon sådan :)

/andreas