fredag 11 januari 2008

Våning 15

JO det stämmer visst! Olof hotade med aggressiv röst att jag skulle åka på stryk om jag fällde mitt säte på planet. Jag har till å me vittne.. he he..

Sitter just nu på hotellts våning 15 dit där bara vissa viktiga personer har access och väntar på att en ftp ska gå igenom, enligt datorn ska det ta 10 timmar.. jösses.. Fotbollskanalen On Tour blev 20 minuter långt idag, därav den stora filen. Bara hålla tummarna att det funkar. Isåfall kolla på Fotbollskanalen.se, riktigt underhållande!

Bredvid sitter Olof och skriver artiklar och Ola förbereder match på söndag. Han ritar (med linjal!!) raka streck kors och tvärs på ett A4-ark modell lite tjockare. I de rutor som blir ska sedan spelares namn skrivas in samt diverse statistik och övrig information och kuriosa. Sånt där som kommentatorer ska prata om när det inte händer så mycket i matchen, spelmässigt alltså. Varje "kategori" på papparket får en egen färg. Det är ett oerhört komplicerat system som måste va snabbt navigerat och som kräver sin man, Ola =) Blev lite grinig stämning när det visade sig att papparket inte legat helt slätt och därför böjts till en aning i ena hörnet.. var då tvungen att påminna om sällskapet. Jag menar igår blev Olof bestulen på sin dator och flygbolaget har fortfarande inte lokaliserat mitt stativ. Hellre ett stativ med böjda ben än inget stativ alls... eller.. nej, förstår nog Olas pappersfrustration en aning ändå ;-)

11 kommentarer:

Mr White sa...

Antar att du vill ha någon slags 'personlig touch' på din blogg, men snälla, det är fruktansvärt enerverande att läsa talspråk som "Jag har till å me vittne" när men går igenom en text. (Det borde för övrigt stå "Jag har till och med ett vittne")

Du är journalist och borde (även på en blogg) göra någon form av korrekturläsning och gärna skippa SMS-svenskan. I alla fall om du vill ha en stadig ström av läsare som kan ta dina texter på allvar. Du lär ju ha fått ett lyft i antalet läsare efter att Laul länkade din blogg i sin. Vill du behålla dessa; ryck upp dig språkmässigt.

Klabb0 sa...

Det är inte min grej, men jag antar att det kommer en dag i var mans liv när det är omöjligt att motstå längre. Skulle det vara omöjligt för alla att blogga? Den mest patetiska bortförklaringen till att man vill synas på internet som jag någonsin hört.

Unknown sa...

Diskus och Linus. om ni inte har några uppmuntrande ord att säga kan ni hålla det för er själva tycker jag. Jag gillar din Blogg Sofia. Intresant och rolig läsning. FORTSÄTT SÅ OCH LÅT INTE VISSA ID*OTER PÅVERKA DIG!

Ingo Söderlund sa...

Olof lider väl av "datordepp" fortfarande ta inte hans hot så allvarligt:)Dessutom är du nog starkare än han......

Lex sa...

Håller med niklas.
Tycker att det är kul att få höra synpunkter utanför själva fotbollscirkeln (eller vad man nu ska kalla gruppen Olof, Ola, Kåmark).
Fortsätt att skriva som du tycker är roligt/bekvämt. De som tycker att det du har att skriva är intressant kommer inte att sluta läsa bara för att du skriver "sms-svenska". :)

Mr White sa...

niklas, jag tycker jag gav konstruktiv kritik till en frilansjournalist. Jag sa inte någonstans att Sofia (herre Gud, jag känner inte ens människan och är redan på förnamns-basis med en bloggare) skulle sluta blogga eller att det hon skrev var ointressant. Jag skrev bara att jag (med många andra) tycker att talspråk eller sms-svenskan (eller MSN-svenskan) är oerhört svårt att ta på allvar.

Men vad vet jag. Någon kallar mig "i*diot" i caps lock på internet. Det måste vara något fel på mig. Väl mött

Unknown sa...

Diskus, att du ens orkar engegera dig. Du låter bara löjlig. Va bara tvungen o skriva det

Unknown sa...

...och Sofia.. Om ni har några lediga rum/platser i L.A är vi två som är intresserade=) Vi flyger dit den 18 och ser matchen den 19e.

..eller om ni har nån bil att hyra ut/dela=) Är man 20 år är det en ömöjlighet i staterna

Mr White sa...

olle, på vilket sätt låter jag löjlig? Förklara dig tack.

Är det fel med engagemang? Jag förstår dig inte. Jag har inte sagt något nedsättande om bloggaren personligen men har redan kallats idiot och löjlig.

För övrigt var du inte alls tvungen att skriva något, du vill väl bara hamna på personens goda sida så du slipper sova utomhus i Los Angeles.

Daniel Göhlin sa...

Sofia: Riktigt bra och rolig läsning! Strunta i vad diskus o andra säger. Du måste sätta din egen prägel på din blogg. HUr du väljer att uttrycka dig är din ensak och gör bloggen mer personlig, vilket jag uppskattar.

Fortsätt bara :)

//Daniel

RoseMarie sa...

diskus En liten upplysning till dig Sofia ÄR INTE journalist utan fotograf på TV4.