måndag 14 januari 2008

Äntligen incheck

Ska åka till flygplatsen och se om dom har hittat mitt stativ samt meddela att jag drar vidare härifrån nu. Slår vad om att det ligger kvarglömt i baggageutrymmet i planet vi flög till NY med. Eftersom ett stativ ligger i en väska som är av modell lite längre så kan inte incheckningspersonalen skicka de på samma band som resväskorna så man måste själv leverera det till ett annat band. Ola tror att jag gick fel och lämnade in det till kassörskan på Pressbyrån som ligger alldeles intill specialbaggageincheckbandet på Arlanda... så vi ska gå dit och kolla när vi kommer hem. Jag har ju bestämt för mig att kvinnan som tog emot det hade Arlanda-uniform och inte en blå piké. Hon pratade visserligen bara engelska med mig men det trodde jag berodde på att jag själv ser så fruktansvärt internationell och berest ut ;-) Inte för att jag menar att Pressbyråpersonalen är engelsktalande, men a.. jag vet egentligen inte hur jag tänkte nu... hmm.. Efter mitt stativsök ska jag i vilket fall checka in det lilla jag har kvar och flyga ifrån det här skithålet. Jag tror att om man ska besöka det här landet så är det kusterna som gäller, inte San José! Där är det enligt rykte mycket vackert och jag tror på det. Man kan surfa där oxå =)

Det var en tråkig match att filma igår.. inte roligt för en sån som jag när det inte händer så mycket på den sidan planen man valt att stå på. I det här fallet bakom Costa Ricas mål. Jag var väl inte på nått vidare humör heller, inte kul när man saknar halva sin utrustning. Tycker trots allt mer synd om Bildbyrån ;-)

Gick strålande bra med alla intervjuer både i paus och efter match. Olof hanterar numera en mikrofon som om han inte gjort annat. Minns hans debut som tv-reporter för fyrans räkning i London under nån landslagssamling. Patrick kom en dag senare än oss så Olof fick hoppa in och göra Ljungberg-intervju. Han vet vad han vill fråga och när han vill ha sina svar. Efter varje fråga tryckte han bestämt upp mikrofonen under Ljungbergs haka och liksom krävde svar... det är en teknik som skulle få vem som helst att prata och som fler borde använda sig av.

Nu före avresa är det presskonferens, med lånemikrofon ;-)

Adios

Inga kommentarer: