lördag 19 januari 2008

Vackra människor


Har suttit i lobbyn på hotellet hela förmiddagen och fixat lite med datorn, surfat alltså.. Mycket trevligare och sitta här för då får man lite liv och rörelse omkring sig. Mycket coola människor som rör sig här. Personalen har olika uniformer beroende på vilka uppgifter dom har. Personalen som serverar ute vid poolen har sportig tennisoutfit med höga strumpor och pannband, på restaurangen är man klädd på klassiskt amerikanskt dinerservitris-vis (blev ett långt ord) och valet-killarna är ganska biffiga och ser lite ut som fångar på ett fängelse med mörkblå byxa och ljusblå skjorta med kort ärm samt cool mössa till såklart. Lobbyn är inredd som en lounge och bakom desken finns en glasmonter där det varje kväll ligger en tjej klädd i vitt med sin laptop (mac förstås!!) och surfar.. Häromdagen satt jag just i den här lobbyn och redigerade ett reportage när en man kom fram och frågade om jag händelsevis inte råkade va en av Ron Jeremys fotografer, öhh nä, jag jobbar för svensk tv.. Just då hade jag inte sån bra koll på vem Ron Jeremy var, till namnet. Fick senare se mannen ifråga och kunde snart konstatera att det ju var den där porrskådisen som man ser i diverse dokusåpor nuförtiden och som ser jävligt sliten och äcklig ut.. men va fan, då har man sett en kändis i Los Angeles iallafall! Olof gick givetvis igång på alla cylindrar när jag berättade vad som hänt.. han har googlat Ron och kan varenda filmtitel.. men jag lovar, jag har inte filmat en endaste en av dom!!!!

Idag är det match och imorgon far vi hem.. blir kallt, men ändå skönt på nått vis.

Inga kommentarer: