onsdag 9 januari 2008

Hola!



Vaknade 06.00 imorse av att solen var på väg upp och lös försiktigt in genom mitt fönster på våning 10 på hotell Aurola i San José, Costa Rica. Hela resan snuddade på 24 timmar och det var otroligt skönt att få lov att gå och lägga sig i sin säng som ska vara min 5 nätter till. Har precis ätit en grym frulle och tog sedan en promenad till Radio Shack ett kvarter härifrån som enligt dom som vet är det ENDA stället där man kan få tag i en europeisk adapter i hela Costa Rica!! Sån tur har jag eftersom virrpannan glömde den hemma. Köpte två för säkerhetsskull. Mycket trevliga och hjälpsamma människor i den här stan måste jag tillägga =)

Klockan 12 lokal tid är det träning och innan dess ska vi banda Fotbollskanalen-prat. Blir helt otroligt stressigt idag då vi ju ligger 7 timmar efter och vill hinna få med ett reportage i sporten ikväll, men som Ola sa igår så blir den här dagen den värsta, rivstartar skulle man kunna säga.. Gjorde upp schemat för dessa två veckor på planet till New York igår, jag gillar sånt.. asså att planera och skriva upp saker på papper i punktform, blir mycket lättare att leva ett sådant här jobbliv då ;-) Annars gick den mesta tiden av de 9 flygtimmarna åt att leta efter Olas rödbeta som han "råkade" fippla ner på golvet under lunchen. Försök att krypa ner mellan två stolsrader med bordet nedfällt och diverse tidningar, skor, väskor, hörlurar, tuggummipaket och annat tjafs liggandes runt om på golvet och hitta en rödbetebit i storlek 2x2 cm!! Tills slut lämnade vi det därhän och konstaterade att eftersom mina sockar var vita så skulle vi snabbt märka om vi hittat rödbetebiten. Olof satt på sätet direkt bakom mig, fönsterplats givetvis. Olof är lång, väldigt lång och var tvungen att vika ihop benen för att få plats. Och hotade med svår misshandel om jag ens fick för mig att tänka tanken att fälla sätet under resans gång.. ha ha! Jag har nog aldrig suttit så väldigt rak i ryggen under en flygning ;-)

Mellanlandning å lunch i New York och där någonstans försvann även mitt stativ.. vilket ju känns sådär med tanke på att man ska filma träning i över en timme sen, men va fan det ordnar sig. I Manchester hittade ju Matte ett mindre avsågat träd som jag stöttade upp kameran på och som resulterade i svåra ryggsmärtor... kanske kan hitta ett liknande träd i nån djungel här =) Nä enligt baggage service ska den komma idag men det har jag faktiskt svårt att tro.


Jag i NY!! =)

Ola äter ceasar-sallad med kyckling!

Olof äter sallad med kötthög!!!

Inga kommentarer: