lördag 12 januari 2008

Jag befinner mig i de laglösas land

Asså nu jävlar är det krig!!! Alltså med mig och invånarna i det här pisselandet!!! =( Saknar ord för hur jag känner just nu men minsta felsägning och jag klipper till... nä jag skämtar inte!

Det hände idag, där man minst anar att det ska hända. Inne på arenan, bredvid planen på ena långsidan, inburad av staket och såkallade vakter, framför läktaren där svenska journalistkåren befann sig... precis där när man för ett ögonblick slappnar av slår dom till och plockar inte en utan två väskor och går helt ogenerat ut därifrån. Min rygga med ALLA nödvändiga prylar för att spela in ett vettigt reportage.. mikrofoner, batterier, 5-polig XLR, lampa diverse kablar.. a sånt som gör det möjligt att göra TV. Dom snodde Markus på Bildbyråns väska också, där i fanns utrustning för en absurd summa pengar. Det talas om organiserad verksamhet och att "tjuvarna" bevakat och kartlagt våra moves under hela veckan.. låter helt sjukt. Man tror liksom inte att sånt händer. Ola var snabb och fixade fram ny mikrofon med kabel (!!!) från våra kollegor på Channel 7. Fortsatte vårt jobb och spelade in del 4 av On tour programmet vid poolen på hotellet. Kändes säkrare så. Saknar numera både mobil och plånbok så jag reser pankt vidare till LA... hurra.. eller nått... =(

Svårt att hålla humöret uppe under bjudmiddagen ikväll, men va fan.. det är ju bara prylar.. Olof tycker man ska surra fast sina ägodelar vid kroppen och stoppa pengarna under skinnet.. tror faktiskt dom hittar ett sätt att ta rubbet ändå.. när man minst anar det.

Gonatt

1 kommentar:

Unknown sa...

Tycker verkligen synd om er men jag måste säga att det är väldigt spännande att läsa. Tjuvarna slår till gång på gång. Imorgon tar de väll och kidnappar Olof. Fortsätt med bloggen, fantastik underhållande. Borde ges ut i bok form.