torsdag 19 juni 2008

Brad Pitt hängde på låset


"Vilken fantastiskt trevlig rastplats!" När man besökt de flesta äta-mat-vid-vägen-ställen i Schweiz-Italien-Österrike börjar man uppskatta det där lilla extra. Som när ett ställe på vägen mellan Innsbruck och Salzburg valt att inreda enligt tema och erbjuder sina gäster en interiör mycket lik den man kan hitta på en typisk amerikansk diner. Toalettbesöket kostade 50 cent och då vet man att det är bra. Även där körde man med tema. Amerikanska film/rock-stjärnor från förr och nu. På varje toalettdörr satt namn och bild på stjärmor som Tom Cruise, Kevin Costner och Elvis Prestley. För mig var valet enkelt, det blev givetvis Brad Pitt. Tror kanske att det är det mest intima jag någonsin kommer att dela med den mannen... ja, det är väl inte så illa pinkat det heller ;-) man ska ju som sagt va nöjd med det lilla.. Maud blev lite sur när det var upptaget hos Elvis så hon tog sikte Clark Gable istället, varför sa hon inte men dom har säkert ett förflutet tillsammans hon och Mr Gable.


Sitter just nu i vår Audi på väg mot Wien. Vi blev förpassade dit nu när Sverige valde att lägga av att spela fotboll. Kändes ju iofs som om dom bestämt sig för att sluta spela redan innan matchen igår. Det var inte alls roligt att se på nära håll. Kändes mycket frustrerat och när Micke Nilsson kom rusandes rakt emot kameran efter en missad målchans och skrek ungefär det fulaste könsordet jag vet så infinner ju sig inte direkt den där trygga känslan man hade under matchen mot Grekland. Då det kändes som om dom hade grekerna i en liten ask. Det enda roliga jag hade under dom 90 minuterna var att jag lyckades zooma in två Lidköpingsbor i publiken och att jag fick lov att krama Hampus som jag inte träffat på evigheter och som åkt ända från Skövde till Innsbruck för att se Sverige få stryk. Förutom Sveriges förlust var det också jävligt tråkigt att behöva splittra teamet och lämna min partner in crime i den andra halvan. Det gänget ska till Basel och jag och Maudan gör 3 matcher i Wien. Nu när Sverige är ute är man tillbaka på golvet igen och måste börja jaga längst bak som alla andra lallare. Ingen vet vem man är och bryr sig inte om att prata med svensk tv överhuvudtaget. Och vad jag vet är Maud varken flytande i turkiska, italienska eller spanska. Teckenspråket kanske?

Inga kommentarer: