fredag 6 juni 2008

Jag bojkottar kvällstidning!

En del kvällstidningsreportrar borde söka jobb på Se & Hör. Herregud, dom är ju uppviglare personifierade. "TV-stjärna utskälld av Blågults ledare". I vilken fantasivärld lever dom?? Jag stod exakt 2 meter ifrån samtalet mellan landslagschefen och min kollega och det var allt annat än en "utskällning" som pågick där. Man blir så trött och jag tycker att om man är och bevakar ett fotbolls-EM och bara är ute efter att skapa motsättningar mellan sändande bolag och landslagsledningen så borde man f-n fundera på att byta jobb!!!! I det här fallet sköt sig den tidningen mest i foten då bägge parter i detta "drama" kan skriva under på att tidningsreportern gjort en som man brukar säga höna av en fjäder. Tråkigt är bara att läsarna inte får veta att det inte är något otalt och väljer givetvis att ta ställning mot TV4 och Patrick. 31 kommentarer från läsare med jävligt syrlig ton publiceras ogenerat på tidningens nätupplaga. Osmakligt och oproffsigt!! =(
Så där.. nu fick jag det sagt. Har irriterat mig hela dagen. Någon borde hängas, men det är bara min åsikt.

Vi fick lov att kliva in på spelarhotellet idag. Mycket spännande. Jag valde dock att hoppa rundturen och riggade istället för intervju på terassen utanför ett underhållningsrum för spelarna med biljard och pingisbord. Och i en soffa i ett hörn satt några spelare och spelade tv-spel. Ditsatta såklart för att få rummet mer levande. Vi gjorde intervjuerna på löpande band och for sedan tillbaka och redigerade jobb i hög hastighet. Maudan rabblade tidskoder och pratade... jag lade bilder. Middag under ett parasoll framför ett varuhus jag och Maud gick loss i igår. Fanns faktiskt en del schysta grejor, men vi har ett par andra butiker som vi har spanat in men inte hunnit gå in i ännu.. blir en annan dag. Olof Lundhs adept Stefan Wern kom tillbaka helt salig efter första toalettbesöket på restaurangen och påstod att det luktade som in i en godisbutik där inne. Efter andra besöket kom Wern tillbaka med en ännu mer målande beskrivning av doften "det luktar kärleksnäste, parfym och bodylotion". Det blev tillslut ett tredje besök för Wern.

Efter middagen gick "di gamle" hem och ungdomarna på rockkonsert på torget. I spöregn och bland musikdiggande Lugano-bor stod vi och försökte förstå oss på den gråhårige mannens tolkning av RHCP samt dom egenkomponerade trallvänliga rocklåtarna. Fiol och dragspelare fanns med i ensemblen.. inte riktigt min typ av te, men det var trevlig stämning och då kan man ju inte låta bli att skaka loss i den vattenpölen jag så lämpligt ställt mig i.


Det regnar fortfarande. Trots att jag beställde sol tills idag =(

Vår egen lilla flash! Eller intervju-rum på ren svenska ;-)

Ekwall och Lundh direkt i Nyhetsmorgon.

Patrick bar mitt stativ hela vägen ifrån spelarhotellet till hyrbilen. Snäll reporter =)

Jag och foto-Magnus trängs bland hundratals italienare med paraply framför en scen på största piazzan i stan för att lyssna på lokalt cover-band som körde Red Hot Chili låtar i trallvänlig ton... en injektion av den Luganoska kulturen!

Inga kommentarer: