torsdag 5 juni 2008

Lugano, staden som John Blund glömde


Det regnar fortfarande. Enligt prognosen ska det göra så imorgon fredag också, men sen är det sol och 30 grader plus att vänta. Tror det när jag ser det. Mindre stress idag men inte mindre att göra för det. Fast det är ok så länge man har tiden på sin sida. Träningen var intressant. Jag stod bakom en grupp på 3 spelare som passade boll till varandra i ett rasande tempo och i mitten skulle en fjärde försöka bryta spelet. Mitt i övningen tar sveriges lagkapten tag i sina shorts för att antingen 1 rätta till dom 2 försöka göra dom längre eller 3 visa sin nya kalsong för TV4-fotograf. I vilket fall så åkte byxan ner alldeles för långt så linningen hamnade någonstans på baksida lår. Han verkade inte störas direkt av det utan drog snabbt upp shortsbyxan och vände sig om med ett leende och bad oss inte ta med det i sändningen. SVTs reporter Pelle som stod bredvid började fnissa och kunde inte lova något om det. Tänk vad man får vara med om.

Följetongen "den bortglömde" fortsätter. Det började på vägen till träningslägret i Stenungsund då Olof glömde sin adept Stefan Wern. Han kom på det i hyrbilen precis när vi skulle svänga ner i tingstadstunneln. Idag glömde Patrick honom på arenan efter träningen. Stefan fick lifta med TT till hotellet. Sen fick JAG skit för att jag ställde frågan till Stefan om han ska med till matchen på tisdag. Vid middagen ikväll tog Olof beslutet om att det nog är på sin plats med en kick off, för att liksom svetsa samman gruppen.

Det är något fel på min säng. Jag kan inte förmå mig att somna om kvällarna. Kan bero på att madrassen inte är riktigt slät. Den sluttar liksom neråt men precis vid fotändan går det upp som en liten kulle. Antagligen har den blivit sådan efter att städerskan envisats med att stoppa in halva täcket under madrassen sedan 1800-talet så dunet legat och pressat upp kanten och resulterat i en ca 10 centimeters höjning precis vid fotändan. Jag som alltid sover på mage känner mig lite vilsen då knän och fötter har kontakt med madrassen men benet däremellan på något sätt hänger fritt. Men det kan också vara så att jag valt fel sida på sängen. Tog den vänstra men somnar ALLTID på den högra hemma i sjöstaden. Ska byta ikväll och se om det går bättre. Återkommer med resultat. På tal om det ska jag nog försöka mig på att sova lite nu. Stor dag imorgon. Zlatan på podiet.

Inga kommentarer: