måndag 2 juni 2008

Jag är sponsrad

Att packa för en långresa är ungefär som att packa inför en flytt. Det är en process som liksom pågår under en längre tid och oavsett hur långt i förväg man börjar så står man ändå där kvällen före avfärd och undrar hur många par skor som kan tänkas behövas. Nu fick jag ju lov att plocka ur några eftersom försäljare Johansson sponsrade med två par snabba Lacoste så här i slutminuterna. Dealen var dock att dessa någon gång under mästerskapet ska exponeras i tv. Vette tusan hur jag ska motivera en tilt ner på mina fötter under tiden som Patrick eller Maudan står och pratar direkt.. hmm... tål att tänkas på.

Annars känner jag mig ganska så redo för avfärd. Har varit i Lich och sagt adjö, firade tvillingarna och farmor i helgen och har betalat alla räkningar. Blommorna är försedda med uppånedvända pet-flaskor fyllda med vatten så dom inte ska dö. Ett tips ifrån blomstermästaren Krippe. Bilen är parkerad, posten är satt på lagring och kylskåpet är tomt. Jo nä men det ska nog vara allt!

Imorgon kommer taxin med Maud och hennes väskor kl 7.20. 9.45 går planet och vi landar i Zurich runt lunch och då ska det hämtas hyrbilar, ackrediteringar och sen in med GPS:en och styra mot Lugano. Ska bli mycket spännande... att se om vi hittar menar jag.

Nä nu ska jag väl göra ett nytt försök med att få igen den ena resväskan... puh... som ett träningspass, men det är helt klart värt. Så som schemat ser ut så hinner man nog inte ens gå ut och köpa tandkräm om det skulle behövas så det är bäst att ha back up på ALLT.

Inga kommentarer: