fredag 27 juni 2008

Jag gjorde som Olof lärt mig

"Äta eller ätas" och "ingen ryggsäck i mixed zone" var två av många citat som cirkulerade i huvudet när jag gick trappan ner till intervjuzonen. Med nyslipade armbågar och laddat batteri stegade jag ner i god tid före slutsignalen. Väl därnere handlar det om att ta snabba beslut och framförallt, bestämma sig. Det är som att lägga en straff. Det handlar om rätt positionering av bollen fast i det här fallet av ensam fotograf i mixed zone. Sen gäller det att finta målvakten åt ena hållet och placera bollen åt det andra. Ställde mig helt rätt. Pratade lite med ett tv-team som visade sig vara från Lugano. Reportern där erbjöd sig att hålla min mikrofon. Det tackade jag för. Dom stod på min vänstra sida. På höger hade jag spansktalande Eurosport som får de flesta som går förbi att stanna. Mycket trevligt team som lät mig hänga på deras intervjuer utan problem. Så det blev ju ett helt ok resultat. Men man lyckas bara med hjälp av stöttningen från teamet utanför repet ..och borta i Lugano.

Idag gjorde vi en sannslöst rolig pk med Enrique Iglesias. Maudan ställde svenskrelaterade frågor.. grymt och måste ses i kvällens sändning!

Nu ska vi ladda för kalas =) ÄNTLIGEN kommer den andra halvan av teamet hit.. som vi har väntat!! Mange firar 30 bast och middag och MASSOR av presenter står på schemat.. måste åka hem och börja slå in. Hurra!

Inga kommentarer: