söndag 8 juni 2008

Äntligen Sushi

Ja det regnar. Ja jag har ledsnat på vätan som kommer uppifrån. Är rätt less på det som ligger på marken också då jag ständigt envisas med att trampa rakt ner i vattenpölarna som ligger tätt på Luganos gågator. Hoppas det är bättre väder i Salzburg. Vi åker dit imorgonbitti. Taxi till Malpensa, flyg till München, hyrminibuss till Salzburg, träning och PK sen hotell och sova. Då ska jag passa på att sova extra många timmar för på tisdag natt efter match ska vi köra i typ 8 timmar tillbaka till Lugano. Över bergen tillbaka till Schweiz. Vi måste det för att hinna tillbaka i tid till nyhetsmorgon och onsdagens träning och PK. Skönt snurrig man kommer att vara när onsdagskvällen närmar sig och arbets"dygnet" är över. Jag kan föresten sova äntligen! =) Kanske låter helt sjukt, men jag tror att det har med mitt sängsideval att göra. Valde fel helt enkelt. Nu är ordningen återställd och jag somnar utan problem på högra sidan närmast fönstret.

Det var skön stämning i vårt intervju-rum idag. Anders Svensson ville kolla i kamerasökaren hur Tobias Linderoth såg ut undertiden Maud ställde frågor. Han var impad över att man kunde retuschera bilden redan i inspelnings-skedet. Sen ville Chippen ställa frågorna till Sebastian istället för Maud, men det ville inte Larsson. Istället var Svensson där igen och gjorde diverse gester och andra spännande charader som fick stackars Seb att tappa fokus under intervjun. Sen var det min tur att tappa fokus då jag för första gången i min karriär dubbelklickade.. blev lite körigt där ett tag och jag tyckte precis att det lyste rött men nä.. som tur var satt Chippen kvar och svarade på frågorna en gång till. Efter en del hugg och kommentarer av både kollegor och fotbollsspelare valde jag att glömma och gå vidare i livet.. jösses.. det kommer aldrig att hända igen... ALDRIG!

På eftermiddagen åkte jag och Magnus och rekade vyer uppe på bergen runt om stan. Slingriga vägar ledde oss rakt upp bland molnen.. jättefint. Ska bara använda utsiktsbilder i mina jobb här framöver ;-) På vägen hem fick jag syn på ett annat himmelrike.. jag skrek och Magnus tvärbromsade. En sushi-restaurang mitt i Lugano!!!! Herregud, hur kan vi ha missat den. Ser ut som om jag kommer att överleva den här resan trots allt!

Oj starka ben upp för backen!

Olof och Patrick har numera publik under sina direktare. Enligt Olof vill dom ha autografer efteråt, men bara av Patrick.

Vackert!

Paradiset i Lugano

Mästerfotograferna i gummistövlarna

Inga kommentarer: