onsdag 11 juni 2008

Obligatorisk fotografering

Jag tror inte att någon varit tröttare än vad jag är nu, någonsin. Efter en helt galen matchdag kom vi ifrån arenan kl 01.00 och hade då allt emellan 6 och 10 timmars körväg hem till Lugano. Det berodde liksom vem man frågade. Enligt vår GPS skulle det ta 5 timmar, men någon pratade om vägarbete och stängda tunnlar så vi visste ju inte om det stämde. Planen var att köra i 2-mansteam och göra tvåtimmarspass. 3 team delades in enligt följande: Fotbollskanalen med Olof-jeeeeesus-Lundh i spetsen och hans adept Stefan-stativlös-Wern. Dom placerade sig längst bak i folkvagnsbussen. Team 2 bestod av Maud-jag gillar dis bättre än solsken-Bernhagen och Patrick-jag är för stor för Lichtenstein-Ekwall. Team 1 placerade sig genast vid ratt och passagerarsäte för att få upp farten på köreriet redan ifrån start. Mange tog första sträckan. Meningen var att han skulle köra en timme och sen jag en timme och sen skulle vi byta team. Men en timme blev tillslut två och en halv så när bytet skulle ske kunde ju inte jag vara sämre jag, utan jag tog nästa sträcka. Plus att Olof som lyckades vika ihop sig själv och sina ben på ett obegripligt sätt där bak i sätet och sov tillslut med huvudet på dataväskan bredvid knäna inte riktigt gick att skaka liv i å då kunde man ju inte tvinga fram Wern för vem skulle han köra med?? Så hela teamindelningen pajade redan där. Men en "gråse" espresso på en bensinstation i Österrike kan skaka liv i en död och vips så var man var piggelin igen.. runt 3.30 på morgonen. Exakt 06.00 for vi över Luganos stadsgräns och fram till hotellt. Då var det bara att gå in och välta ner i sängen några timmar fram tills det var dax för nästa jobb. Träning och PK 13.00 på arenan.

Lustigt att dom tar kort på bilar som kör igenom tunnlar här i Schweiz. Det liksom bara blixtrade till när jag susade in i en av 5487 stycken på serpentinvägen hem. På andra sidan tunneln fanns ett hus med stora fönster och där inne satt en man och kollade på monitorer med något som såg ut som övervakningskameror av den tunnel vi just åkt igenom. Hmm.. tror jag skymtade mig själv på en av skärmarna ;-)

Har typ orkat äta sushi sedan jobbet avslutades idag. Hittade ett fantastiskt ställe häromdagen och idag var det äntligen dags. Ska nog dit imorgon igen. Krafterna är som bortblåsta och ikväll blir det dvd på rummet. Jag och min laptop =)

Det är något som inte riktigt stämmer med den här bilden.

Ola och Hedman i säkerhetskontroll vid arenan.

Maudan testar hållbarheten i studiobordet.

Kvällsrapport ifrån Salzburg.

Jag vid pitch före match.

Inga kommentarer: